26/09/2015 | SCP

• Equip Kerionics premi-repsol EquipoKerionics

Equip de Kerionics S.L.

Antonio Martínez, membre de la Càtedra d'Innovació Ceràmica «Ciutat de Vila-real» de la Universitat Jaume I i cofundador de l'empresa Kerionics S.L., junt a José Manuel Serra i Vicente B. Vert, investigadors valencians de l'Institut de Tecnologia Química de la Universitat Politècnica de València, han sigut guardonats en la quarta edició del Fons d'Emprenedors Repsol, pel seu elevat nivell de qualitat i innovació. L'equip, que es completa amb Clara Fornés i Vicente Albert, representa un dels quatre projectes que rebran fins a 288.000 euros durant dos anys en el seu procés d'incubació en el Centre de Tecnologia Repsol.

El projecte Kerionics se centra en la fabricació de mòduls de membranes ceràmiques no poroses que generen oxigen. La tecnologia de Kerionics permet separar l'oxigen de la resta dels components de l'aire. Per a aconseguir-ho, aprofita la calor residual que es genera en indústries amb processos tèrmics de combustió (fusió de vidres i frites, metal·lúrgia, fabricació de ciment o incineració, etc.).

Les iniciatives vencedores han resultat triades entre més de 280 propostes després de superar un exhaustiu procés d'avaluació i selecció. El passat mes de juliol es va realitzar una primera selecció en la qual 15 propostes van quedar finalistes i com a novetat en aquesta edició, es van incorporar a un procés de preincubació de dos mesos, després del qual s'han seleccionat els millors projectes i idees.

Els projectes que inicien ara el seu procés d'incubació rebran un suport econòmic de fins a 288.000 euros durant un màxim de dos anys i les idees rebran 24.000 euros durant un any per a la seua maduració. Aquests projectes i idees també comptaran amb un equip de tutors, assessorament tècnic i legal i una formació adequada a les seues necessitats específiques. A més disposaran d'un espai de treball propi en el Centre de Tecnologia Repsol.

Els projectes i idees seleccionades destaquen pel seu elevat nivell de qualitat i innovació i persegueixen una major eficiència energètica en diversos àmbits d'actuació, que van des de la producció i generació d'energia fins a la seua distribució i ús final.