Dos alumnes de Disseny queden finalistes dels I Premis Huhtamaki a la Innovació en el Packaging

28/09/2015 | SCP

Els estudiants del Grau en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes de la Universitat Jaume I, Rubén Soler Fas i Beatriz Vázquez Fernández, han resultat finalistes en la primera edició dels Premis Huhtamaki a la Innovació en el Packaging gràcies als projectes «GOTice» i «Bubblepush». El lliurament de premis va tindre lloc el 23 de setembre de 2015, en la seu de Huhtamaki Spain a Nules, en un acte que va continuar amb una visita a les instal·lacions de la companyia nascuda a Finlàndia com a empresa de confiteria en 1920 i convertida en l'actualitat en un dels principals fabricants del món de solucions de packaging d'un sol ús per a ús alimentari.

El projecte «GOTice», desenvolupat per Rubén Soler, consisteix en un envàs amb compartiment per a emmagatzemar aigua i refrigerar-la, amb la finalitat de mantenir freda la beguda sense necessitat d'usar gels. Per la seua banda, la proposta realitzada per Beatriz Vázquez amb el projecte «Bubblepush» consisteix en una tapa per a gots de cafè que integra compartiments estancs que emmagatzemen llet o sucre, a fi de poder vessar-los en la beguda únicament pressionant-los i utilitzant una sola mà, per tal d'evitar l'ús d'altres envasos.

Els participants en la convocatòria havien de presentar propostes de packaging per a menjar i beguda. El jurat havia de valorar el caràcter innovador de l'envàs i la creativitat conceptual de la proposta. També s'ha valorat la possibilitat de ser reproductible industrialment i de ser patentat. Funcionalitat, usabilitat, versatilitat de contingut i sostenibilitat han sigut altres dels criteris valorats pel jurat, format per tres membres en representació de Huhtamaki, dos representants de la Universitat i un expert en el mon del packaging. Considerant la creativitat conceptual dels dissenys presentats, el jurat ha atorgat dos premis finalistes als projectes «GOTice» i «Bubblepush», encara que ha decidit deixar desert el primer premi en entendre que els projectes presentats no presentaven aportacions sòlides pel que fa a patents.

Els dos guanyadors han rebut un premi en metàl·lic de 500 euros, a més d'un diploma commemoratiu i la possibilitat de visitar les instal·lacions de Huhtamaki Spain. La convocatòria ha estat oberta a la participació d’estudiantat dels graus de Disseny Gràfic i Enginyeria de Disseny Industrial i de Postgrau o Màster en Disseny de Packaging, així com a les persones titulades en l'últim any en algun d'aquests estudis.