L’UJI obri la matrícula per als cursos de cinema, fotografia, escriptura, dansa, teatre i música L'oferta anual incorpora tallers de fotografia estenopeica i amb mòbil

14/09/2015 | SCP

El Servei d'Activitats Socioculturals (SASC) de la Universitat Jaume I ha organitzat una variada oferta de cursos i tallers per al curs 2015/2016, que aborden temes com ara el cinema, la fotografia, l'escriptura creativa, la dansa, el teatre i la música. Es tracta de 17 propostes dirigides a la comunitat universitària i al públic en general. La matrícula pot realitzar-se a través de la pàgina http://inscripcio.uji.es fins a uns dies abans de l'inici de cada curs. En el mateix moment de la inscripció es pot consultar si queden places en el curs que interessa o si es queda en llista d'espera.

En l'àmbit audiovisual, el primer nivell del Taller de vídeo «Trastorn visual», centrat en conceptes bàsics de l'audiovisual, arrancarà el 5 d'octubre. El taller, impartit per Adam Brenes, tindrà continuïtat a partir de febrer amb un segon nivell que permetrà als assistents aprofundir en els conceptes que engloba tota la producció audiovisual.

Per als amants de la fotografia, l’UJI ha programat al llarg del curs tres tallers de temàtiques diferents. El primer d'ells proposa tornar als inicis de la fotografia, aprenent a fer fotos amb una llanda. Aquest curs de fotografia estenopeica estarà impartit per Fotolateras i es realitzarà del 6 d'octubre al 4 de novembre. El segon taller organitzat per l'Aula de Fotografia tindrà lloc del 3 al 24 de febrer, amb el títol de «El batec dels meus ulls. Del plantejament creatiu a la producció i difusió d'un projecte fotogràfic». El taller, de 12 hores de durada i dirigit per Ana March, té com a objectiu estimular la curiositat i la creativitat en diferents direccions i facilitar les claus bàsiques per a la consecució d'una proposta fotogràfica. Finalment, l'últim curs abordarà, de la mà de Fotolateras, la fotografia amb mòbil, abastant des de trucs per a millorar la seua qualitat fins a les millors aplicacions. El curs, de 24 hores, es realitzarà del 5 al 21 d'abril.

El Taller d'escriptura creativa «Escriure el que imagine» compleix la seua onzena edició sota la direcció dels professors i escriptors Pasqual Mas i Usó i Rosario Raro. El taller tindrà lloc del 6 d'octubre al 8 de març i està dirigit a qualsevol persona que vulga llegir, comentar, corregir, escriure textos literaris i escoltar les veus d'altres escriptors. Durant el curs, de 100 hores de durada, es plantejarà un exercici quinzenal que es corregirà primer individualment amb l'autor i després en classe. Se seleccionaran els millors per a la seua publicació en una antologia en castellà i en valencià.

L’UJI també ofereix aquest curs cinc tallers de dansa: contemporània I i II, flamenc, ballet per a adults i coreogràfic. Els tallers, que començaran el 13 d'octubre i finalitzaran el 26 de maig, estan coordinats per Pepa Cases, professora de dansa clàssica i contemporània.

Quant a les arts escèniques, el SASC impartirà tres cursos d'octubre a maig: un Curs d'iniciació al teatre impartit per Cesca Salazar; un Curs d'interpretació a càrrec de Regina Prades i el Taller d'escenes de pràctica teatral dirigit per Joan Comes. A més, l'Aula de Teatre Carles Pons organitzarà diferents cursos monogràfics amb caràcter intensiu, activitats complementàries, assistència a les obres de la Mostra de Teatre «Reclam», assistència gratuïta a espectacles concertats i col·loquis teatrals.

En l'àmbit musical, la Universitat torna a obrir les portes del seu Espai de Jazz, dirigit per Ramón Cardo, que impartirà el Taller de big band, en el qual participaran 24 alumnes seleccionats mitjançant la prova prevista per al 21 de setembre, i el Taller de llenguatge i improvisació de jazz dirigit a músics professionals, músics amateurs, estudiantat de l’UJI i públic interessat en general. Per la seua banda, l’Orfeó de l’UJI organitza l’Espai de Música Vocal, obert a qualsevol membre de la comunitat universitària i a qualsevol persona que li agrade cantar.