24/07/2015 | SCP

El Màster Universitari en Llengua Anglesa per al Comerç Internacional (ELIT/English Language for International Trade) de la Universitat Jaume I de Castelló ha obtingut la màxima qualificació en el procés de renovació d'acreditació de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP) en tots els criteris analitzats. Aquests criteris són diversos i inclouen l'organització i desenvolupament del màster, mecanismes d'informació, sistemes de qualitat, personal docent, recursos i serveis, resultats d'aprenentatge i indicadors de satisfacció i rendiment. L’AVAP ha valorat amb una A+, qualificació atorgada en casos especials quan s'aconsegueix el rang de «exemple de bones pràctiques que excedeix el requerit», al servei de pràctiques en empreses oferit pel màster.

L'AVAP avalua els màsters mitjançant una taula de valoracions que oscil·la entre l'A, com a màxima qualificació, i la E com a mínima. En el cas del màster ELIT de l'UJI, que arribarà el pròxim curs a la seua edició número onze, ha obtingut un nivell A en tots els paràmetres, començant per l'organització i desenvolupament que comporta l'oferta d'un programa formatiu actualitzat i implantat segons les condicions establides en la memòria verificada. També compta amb un nivell A referent a informació i transparència que compta amb mecanismes adequats per a comunicar les característiques del programa i els processos de qualitat.

L'Agència concedeix així mateix la màxima qualificació al sistema de garantia intern de qualitat del màster i al seu personal acadèmic, al que considera suficient i adequat. També valora molt positivament els resultats d'aprenentatge i assenyala la seua coherència amb el perfil del estudiantat. Pel que fa als indicadors de satisfacció i rendiment, destaca que són congruents amb el disseny, gestió i recursos i que satisfà les demandes socials del seu entorn. En l'apartat relatiu a personal de suport, recursos materials i serveis, el màster obté un esment destacat amb A+, i fa especial èmfasi l’AVAP en què les pràctiques externes del màster són molt satisfactòries tant per als estudiants com per als ocupadors i resalta la labor de coordinació realitzada pels responsables del màster de l’UJI.

El màster en Llengua Anglesa per al Comerç Internacional, de 60 crèdits ECTS, es pot cursar en un o dos anys i ofereix un límit anual de 25 places de nou accés. Totes les sessions del màster s'imparteixen en llengua anglesa i estan encaminades a donar resposta a la necessitat real i palpable en el treball diari de les empreses de l'entorn geogràfic de la Jaume I, d'ampliar la formació lingüística dels professionals dels departaments de relacions internacionals. Per a afavorir que tot l'alumnat realitze pràctiques, el màster col·labora en l'actualitat amb unes 30 empreses.