La Fundació Germà Colón Domènech de l’UJI presenta les seues últimes publicacions

24/07/2015 | SCP

•  llibres-fundacio-colon _MG_3556in

Acte de presentació de les publicacions. | FOTO: Àlex Pérez

La Fundació Germà Colón Domènech ha presentat, dijous 16 de juliol de 2015 a la sala Germà Colón de la Facultat de Ciències Humanes i Socials de la Universitat Jaume I, les seus dues últimes publicacions: L’aportació lèxica del canonge Teodor Tomás, de Joaquim Juan-Mompó Rovira, editada per Publicacions de la Universitat Jaume I i El catecisme de mossén Francesc Selma, de Lluís Gimeno Betí, editat per l’Abadia de Montserrat.

Durant la presentació Juan-Mompó (I Premi Germà Colón d’Estudis Filològics) ha destacat la fidelitat al valencià del canonge Tomás en l’adaptació de dues obres, així com el seu respecte al llenguatge antic, que va mantenir en les adaptacions i del qual va fer aclariments entre parèntesis per tal que els lectors ho poguérem entendre millor. En opinió de l’autor el canonge va fer atractives i accessibles al llenguatge del segle XVIII les dues obres, vides exemplars, que no s’hagueren llegit sense aquesta adaptació.

Per la seua banda, Lluís Gimeno ha comentat que El catecisme de mossén Francesc Selma està molt ben escrit, amb pocs castellanismes, i alguns llatinismes, però que gràcies  a la transcripció feta per mossén Puig s’ha pogut analitzar una de les escasses peces escrites en valencià en el segle XVIII, època de la que es conserven majoritàriament textos religiosos.

Imatges