La UPV usarà el programari de gestió de dades creat per informàtics de l’UJI en el seu programa d’atenció a la diversitat

25/07/2015 | SCP

•  programari-pad informatica

Con esta base de datos se ofrece un trato único y personalizado al estudiantado con necesidades educativas especiales. | FOTO: Damián Llorens

Representants del Programa d’Atenció a la Diversitat (PAD) de la Universitat Jaume I s’han desplaçat a València per tal d'assentar un procés d'exportació del programari de gestió de dades, creat pel Servei d’Informàtica de l’UJI, a la Universitat Politècnica de València (UPV).

Aquest programari o software de gestió de dades serà exportat a la UPV amb la finalitat de millorar els departaments universitaris que s’encarreguen de gestionar l’atenció a la diversitat, en termes de suport especialitzat i accessibilitat de l'alumnat amb diferents capacitats funcionals per tal d'assegurar així un benefici en les futures gestions corresponents.

El Programa d’Atenció a la Diversitat de l’UJI disposa d’aquesta base de dades, creada per l’equip d’informàtics de la universitat, amb la qual s'ofereix un tracte únic i personalitzat a l’estudiantat amb necessitats educatives especials (ENEE). Aquesta base de dades acompleix totes les garanties que exposa la llei de protecció de dades, per tal d’assegurar i protegir les llibertats públiques i els drets fonamentals, així com l’honor i la intimitat de les persones amb necessitats que participen d’aquest programa.

És una eina de treball essencial per a l’equip tècnic-administratiu del departament del PAD perquè facilita els processos de tramitació i contacte, a més d'agilitzar la tasca del personal per a atendre i resoldre les necessitats de l’estudiantat i oferir una millor gestió dels expedients d’ENEE.

La base de dades està integrada dins de l'estructura de la universitat de manera transversal. De les vinculacions internes de les quals disposa podem trobar les dades personals de l’ENEE, dades mèdiques, expedient acadèmic i directori de contactes amb professorat. És a dir, una base que ofereix una completa connexió entre tots els aspectes i factors que influeixen en l’estança de l’alumnat dins de la universitat, amb l’objectiu de garantir la inclusió de tothom i amb un seguiment eficient i una atenció personalitzada.