L'UJI i BP Oil renoven el seu conveni anual de col·laboració Com a novetat s’inclou la col·laboració en la promoció de les vocacions científiques entre els joves de la província

25/07/2015 | SCP

•  conveni-bp _MG_2785in

José Luis García i Vicent Climent en l'acte de renovació del conveni. | FOTO: Àlex Pérez

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i el director de la refineria en Castelló de BP Oil España, José Luis García, van signar el 9 de juliol la renovació del conveni de col·laboració que ambdues institucions mantenen des de 1993. A l'acte també van assistir el vicerector d’Economia i PAS, Miguel Ángel Moliner, i el director de Comunicació i Relacions Institucionals de BP Oil, Virgilio Esparza.

Aquest conveni de col·laboració empresarial inclou accions en diferents àmbits. En l’àmbit de l’energia i el medi ambient, BP Oil continuarà la col·laboració amb el Màster en Eficiència Energètica i Sostenibilitat i amb la Càtedra BP d'Estalvi i Eficiència Energètica de l’UJI. Com a novetat, BP col·laborarà en la promoció de Ciència en l’UJI, concretament en la promoció de les vocacions científiques entre els joves de la provincia de Castelló amb el patrocini de les jornades «Connecta amb la ciència» i el concurs «El gust d’investigar».

En l’àmbit de projectes d’internacionalització, finançarà beques perquè estudiantat de la Jaume I puga realitzar estades d'estudi en universitats nord-americanes dins del programa de mobilitat amb Amèrica del Nord. A més, continuarà col·laborant en el desenvolupament del Programa Ambaixadors de l'UJI, dedicat a la promoció internacional de la Universitat a través de representants elegits entre membres de la comunitat universitària.

A més a més, BP Oil acollirà almenys 12 estudiants de les titulacions de l'UJI, entre els millors expedients, per tal que desenvolupen l'estada en pràctiques dins dels respectius plans d'estudi.

El rector de l’UJI, Vicent Climent, ha mostrat la seua satisfacció i ha agraït la confiança i l’aposta de BP Oil una vegada més per la Universitat. «Crec que és un conveni que inclou un espectre molt ampli d’actuacions a les que enguany s’afegeix un aspecte molt important per a la Universitat com la d’incentivar les vocacions científiques i animar al talent jove per a contribuir i millorar la nostra societat», ha destacat el rector.

Per la seua part, el director de BP Oil España en Castelló, José Luís García, s’ha mostrat satisfet per ratificar aquesta col·laboració amb la Universitat. «Estem encantats d’unir-nos a aquest tipus d’activitats promogudes per l’UJI i donar continuïtat a una cooperació que es manté des de 1993» ha afegit.

Fotografies