La Càtedra d'Innovació Ceràmica desenvolupa noves tecnologies fotovoltaiques a través del projecte «Retos Sunbeam»

06/07/2015 | SCP

• Sunbeam projecte-sunbeam reuniosunbeam

Reunió de treball del projecte Retos Investigación Sunbeam. | FOTO: Vox UJI

El regidor d'Universitats de l'Ajuntament de Vila-real, Emilio M. Obiol, i el director de la Càtedra d'Innovació Ceràmica «Ciutat de Vila-real» de la Universitat Jaume I, Juan Carda, han presidit la reunió de treball del projecte «Retos Investigación Sunbeam», en el qual la càtedra de l’UJI col·labora amb altres tres centres universitaris i d'investigació per al desenvolupament de tecnologies fotovoltaiques de baix cost. La reunió ha comptat amb representants dels diferents centres investigadors implicats en el projecte, per a posar en comú i compartir els seus últims avanços.

El projecte, en el qual participa la Càtedra de Vila-real juntament amb l’Institut de Recerca en Energia de Catalunya (IREC), la Universidad Autonóma de Madrid (UAM) i la Universitat de Barcelona (UB), complementa un altre programa investigador, Ecoart, finançat també per la línia Retos per a l'obtenció de cèl·lules solars sobre suports ceràmics. «La investigació i el desenvolupament de noves fonts d'energia més sostenibles és un dels reptes del futur; la participació de la Càtedra de Vila-real en projectes d'aquest tipus és, doncs, una clara mostra que l'aposta per la innovació, el coneixement i la universitat que vam fer fa quatre anys des de l’equip de govern està donant bons fruits a la ciutat», valora Obiol.