2.175 estudiants i estudiantes s'examinen de les proves d'accés a la universitat a l'UJI

05/06/2015 | SCP

Un total de 2.175 estudiants de la província de Castelló s’han matriculat per examinar-se en la Universitat Jaume I de les Proves d’Accés a la Universitat (PAU) en la convocatòria de juny de 2015. Les proves d’accés tindran lloc els dies 9, 10 i 11 de juny de 2015 a l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals (ESTCE)  en horari de matí (a les 9.30 hores) i de vesprada (a les 15.30 hores).

Del total de 2.175 alumnes inscrits, 1.969 ho han fet en la fase general i 206 només en la fase específica. 2.097 matriculats són de batxillerat, dels quals 1969 fan fase general i 128 sols fan fase específica. De cicles formatius de formació professional s'han matriculat 78 estudiants. https://ssl.gstatic.com/ui/v1/icons/mail/images/cleardot.gif

El nombre d’alumnat inscrit enguany és pràcticament igual al de la convocatòria de juny del 2014, quan es van inscriure 2.172 persones. Dels presentats van aprovar el 98,15%, un percentatge lleugerament superior al dels últims anys, ja que en 2013 van aprovar el 96,83% dels examinats i en la convocatòria de juny de 2012 va aprovar el 97,06% de l’alumnat.

La prova inclou dues fases: una general, que permet accedir a la universitat als estudiants de batxillerat i té una validesa indefinida, i una fase específica voluntària, a la que poden presentar-se tant estudiants de batxillerat com de cicles formatius, amb una validesa de només 2 anys.  En la fase general s’han de realitzar cinc exàmens (castellà, valencià, idioma estranger, història o filosofia, i una assignatura de la modalitat), cadascun dels quals dura 1 hora i 30 minuts i serà puntuat de zero a 10, amb dos decimals. En la fase específica hi ha un màxim de quatre exàmens, a elegir entre les assignatures de la modalitat, les haja o no cursades, sense repetir l’elegida a la fase general i es considerarà superada cada matèria quan la nota siga igual o superior a 5; serveix per millorar la nota d’accés als estudis universitaris.

La Universitat Jaume I informarà l’alumnat de les notes de selectivitat a través de missatges curts de text (SMS) als telèfons mòbils, i també podran accedir al portal de l’alumnat a consultar el detall de les seues qualificacions. Els alumnes també rebran, sense cap cost, el resultat de la preinscripció quan estiguen processades totes les dades. Aquest servei es pot sol·licitar l’adreça: https://appweb.edu.gva.es/paseu/.

Com en convocatòries anteriors les peticions de reclamacions o segones correccions d’exàmens es faran a través d’un formulari web. En cap dels dos casos caldrà presentar documentació a la universitat.