El professor de l’UJI Santiago García Campá ha sigut nomenat àrbitre de les eleccions sindicals de la província de València

22/06/2015 | SCP

El doctor i professor Santiago García Campá, del Departament de Dret del Treball i la Seguretat Social de la Universitat Jaume I, ha sigut nomenat àrbitre de les eleccions sindicals de la província de València.

Els àrbitres són seleccionats pels sindicats més representatius de la Comunitat Valenciana, en aquest cas la Confederació Sindical de Comissions Obreres (CCOO) del País Valencià i la Unió General de Treballadors (UGT) del País Valencià. En total s’han designat 15 àrbitres, 3 per a la província de Castelló, 5 per a la d’Alacant i 7 per a la de València.

Aquests àrbitres han de tenir coneixement en els seus respectiu àmbits territorials, i en tots els àmbits funcionals, de les impugnacions en matèries electorals a les que se fa referencia en l'Estatut dels Treballadors i per tant han actuar com a mediadors en cas de sorgir aquest tipus de conflictes.

El nomenament ha tingut lloc després del procediment d’extinció de l'anterior període d’arbitratge que va començar en 2010 i va acabar en abril d’aquest any. El nous arbitres tindran una vigència de 5 anys i exerciran les seues funcions fins a l’any 2020 segons regula la Conselleria d’Economia, Indústria, Turisme i Ocupació de la Generalitat Valenciana.

Santiago García Campá és professor contractat doctor en el Departament de Dret del Treball i de la Seguretat Social. En 2006, el Comité Econòmic i Social de la Comunitat Valenciana va premiar la seua tesi doctoral «El tratamiento del voluntariado en el Derecho español». Imparteix docència en el Grau de Relacions Laborals i Recursos Humans de l’UJI i compta amb una dilatada experiència docent i investigadora, així com un gran nombre de produccions científiques en les quals ha tractat diversos temes com la perspectiva de gènere davant el dret, el voluntariat, els drets de conciliació de la vida personal, familiar i laboral, o el còmput de les jornades per determinar el nombre de representats a triar en els comités d’empresa. És membre del Grup d’Investigació Dret i Gènere, dirigit per la professora Asunción Ventura, coordinador adjunt del Màster Universitari en Igualtat i Gènere de l’UJI i secretari de la Fundació Isonomia.