L’UJI clausura el curs de «Sostenibilitat i Agricultura Ecològica» amb dues visites a cultius ecològics i sostenibles

22/06/2015 | SCP

El passat 6 de juny es va celebrar l’activitat de clausura del curs de formació continuada coordinat des de l’Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local (IIDL) de l’UJI amb el títol «Sostenibilitat i Agricultura Ecològica» dirigit per Leonor Lapeña, i coorganitzat per l’Associació PANKARA EcoGlobal.

L’alumnat va visitar com a punt final del curs la finca de Joan Castellà i les instal·lacions de Temps de Terra, on van veure explotacions agràries en producció de baix enfocament ecològic i sostenible per a reforçar els coneixements teòric-pràctics tractats durant tot el curs.

Les ensenyances d’aquest curs s’han centrat en capacitar l’alumnat en els conceptes més importants de l’agricultura ecològica, realitzant una profunda anàlisi sobre la importància econòmica de l’agricultura ecològica com a sistema de producció, les seues tècniques de cultiu, i la certificació i la comercialització, sempre amb un enfocament  cap al comerç just, el consum responsable i el desenvolupament sostenible.

El curs ha estat dirigit a tot l’estudiantat amb interés per l’agricultura ecològica, però especialment dirigit a l’àmbit de l’enginyeria agroalimentària i del medi rural, amb la finalitat de fer una reconstrucció de les relacions entre els éssers humans i la natura en considerar que l’actual model de mercats agraris globalitzats és insostenible, tant socialment com mediambientalment.

Aquest curs de formació continua ha estat organitzat per la Universitat Jaume I i l’Associació PANKARA EcoGlobal, i ha comptat amb el suport de les àrees d’Agricultura i Cooperació de l’Ajuntament de Vila-real i de la Fundació Caixa Rural de Vila-real. Per al curs vinent està prevista una nova edició d’aquesta acció de formació continua.

Més informació: http://www.uji.es/ES/serveis/cepfc/e@/22315/?pId=21305