L’UJI guanya el I Concurs de Bones Pràctiques dels Serveis d’Informació i Orientació Universitaris

19/05/2015 | SCP

La proposta «Practica a l’UJI» de la Universitat Jaume I, impulsada des del Vicerectorat  d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa i organitzada per la Unitat de Suport Educatiu (USE), ha sigut la guanyadora del I Concurs de Bones Pràctiques dels Serveis d’Informació i Orientació Universitaris (SIOU).

SIOU és un grup de treball que reuneix el personal tècnic dels serveis d’informació i orientació I+O de 36 universitats espanyoles amb la finalitat de potenciar aquests serveis, investigar sobre les noves realitats i col·laborar amb les demandes que es presenten des de la CRUE i la RUNAE.

«Practica a l’UJI» forma part del projecte Transita «Un pas cap a la Universitat» i es realitza amb la col·laboració dels centres, les vicedireccions i els vicedeganats dels graus i professorat d’aquests. L’objectiu és donar a conèixer els graus que s’ofereixen a l’UJI d’una forma pràctica, a través de simulacions, pràctiques de laboratori o resolució de casos, en funció del grau en qüestió, per a facilitar la pressa de decisions del futur estudiantat universitari.

Aquest concurs constitueix una forma de dinamització, de foment de la participació i d’estímul i reconeixement de les actuacions desenvolupades pels membres dels SIOU en les seues respectives universitats. En aquesta primera convocatòria la temàtica de les propostes de bones pràctiques havia d’estar relacionada amb l’àmbit de les actuacions d’informació i orientació en l’accés a la universitat dels SIOU.

El lliurament del premi ha tingut lloc dins del marc del XVI Encontre dels Serveis d’Informació i Orientació Universitaris (SIOU) de les universitats espanyoles, amb el lema «La transició a la universitat del segle XXI: un gran repte per als SIOU», celebrat a la Universitat de Burgos els dies 6, 7 i 8 de maig de 2015.