L'UJI lliura 28 premis de les Olimpíades Acadèmiques 2015 En l’edició d’enguany han participat 470 alumnes de 36 centres de batxillerat de la província

25/05/2015 | SCP

•  olimpiades Olimpiades_15DLL104_in

L’estudiantat premiat ha rebut un diploma acreditatiu i un premi de la Universitat per valor de 100 euros. | FOTO: Damián Llorens

La Universitat Jaume I ha celebrat l’acte de lliurament dels diplomes de les Olimpíades Acadèmiques 2015 corresponents a les fases locals de les diverses disciplines. L’acte ha comptat amb la presència del rector de l’UJI, Vicent Climent; la vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, Pilar García Agustín; la regidora de Joventut de l’Ajuntament de Castelló, Beatriz Jiménez; el director de zona de Castelló de Banc Sabadell, Marco Navarro; el responsable de Recursos Humans de l’empresa Torrecid, José Enrique Clar; i el delegat del Col·legi Oficial d’Enginyers Tècnics i Agrícoles de Castelló i València, Eloy Gimeno.

Climent ha donat l’enhorabona a tots els participants de les olimpíades pel seu esforç i, especialment, als guanyadors i ha destacat la gran labor dels professors dels centres. «Crec que els olímpics sou persones afortunades perquè teniu unes qualitats excepcionals però si esteu ací també és gràcies al suport de família, amics i professors que us han estimulat. Sigueu conscients que darrere del vostre esforç i les vostres capacitats hi ha persones que han fet que doneu el millor» ha apuntat.

Així mateix, ha assenyalat que el coneixement no és «asèptic» sinó que té un costat bo i un altre dolent segons com es fa ús d’ell. «Tot eixe coneixement que podeu adquirir en cadascuna de les vostres disciplines és fonamental que sapigueu com utilitzar-lo i que durant la vostra trajectòria el retorneu a la societat per al seu progrés i per a fer-la més justa» ha afirmat.

En l’acte, s’han atorgat 28 premis per als tres finalistes de cada matèria: Matemàtica, Física, Química, Biologia, Economia, Humanitats, Història i Patrimoni i Valencià. Cal destacar que en l’edició d’enguany han participat 470 alumnes de 36 centres de batxillerat de la província i que la prova de valencià ha sigut la que més inscripcions ha acumulat amb 210 concursants.

L’estudiantat premiat ha rebut un diploma acreditatiu i un premi de la Universitat per valor de 100 euros. A més, l’estudiantat té l’oportunitat de rebre un premi de 600 euros si en el pròxim curs es matricula en alguna de les titulacions que s’imparteixen a la Universitat Jaume I, així com la possibilitat de participar en altres programes com «Estudia i Investiga» o els «Premis a l’excel·lència acadèmica».

A més, en l’acte s’han atorgat unes plaques commemoratives al professorat dels diferents centres educatius en reconeixement del seu esforç en la preparació dels alumnes per a aquestes proves.

D’altra banda, els finalistes de les olimpíades també han participat en les edicions estatals en les quals han aconseguit uns bons resultats, entre d’altres un segon lloc en la prova final de Valencià, i medalla de bronze en Física.

Les Olimpíades Acadèmiques 2015 han comptat amb el patrocini de la Fundació Banc Sabadell i la Fundació  Dàvalos- Fletcher així com amb la col·laboració de l’Ajuntament de Castelló; el Col·legi Oficial d’Enginyers Tècnics i Agrícoles de Castelló i València; l’empresa Torrecid; la Reial Societat Espanyola de Física; la Reial Societat Matemàtica Espanyola; el Col·legi Oficial de Químics i l’Associació de Químics de la Comunitat Valenciana.