L'IES Francesc Tàrrega guanya el tercer Concurs de la Càtedra d'Innovació Ceràmica «Ciutat de Vila-real»

25/05/2015 | SCP

El director de la Càtedra d'Innovació Ceràmica «Ciutat de Vila-real», Juan Carda, al costat de la regidora d'Educació, Rosario Royo, i els membres del jurat, Guillermo Monrós, Juan Murga i Fernando Latre, han assistit a les exposicions públiques dels treballs presentats al III Concurs de la Càtedra d'Innovació Ceràmica «Ciutat de Vila-real» de la Universitat Jaume I, que en aquesta tercera edició ha estat dedicat a la llum i les tecnologies basades en la llum, lema anunciat per l'Organització de Nacions Unides per a l'any 2015.

Vidres, Colores Cerámicos i Caslab han patrocinat un any més els premis del concurs, que s'entreguen als estudiants guanyadors en forma de xec regal. L'exposició de treballs i entrega de premis ha tingut lloc a la Casa dels Mundina. La jornada ha començat amb la intervenció del catedràtic de Química Inorgànica de l’UJI, Guillermo Monrós, el qual ha donat una conferència sobre el color a la ceràmica des del punt de vista científic.

Després de la conferència inaugural han presentat els treballs de la modalitat científica els tres centres participants: l’IES Francesc Tàrrega, amb un grup format per Gala Tomás, Javier Ortega, Inés Martí, Olga Solana, Edina Zhu i Helena Gracia, guiats pel professor Diego González, que ha guanyat el Premi del Jurat, dotat amb 1.000 € amb la presentació d'un treball amb alt percentatge d'experimentació centrat en la tecnologia LED. L’IES Miralcamp, amb un grup format per Iván Leal, Sara Fernández, Sofía Ouoidra i Lucía León, guiats per la professora Mª José Mezquita, han impactat amb la seua presentació centrada en el luminol i escenificada com una investigació policial amb la qual han aconseguit un Premi del Públic dotat de manera excepcional amb 1.000 €, a causa de la qualitat demostrada en totes les presentacions tal com ha indicat el secretari del jurat. Per últim, el Laude British School Vila-real, amb un grup format per Agustí Agustí, Gabriel Gallén, Alberto Paradís i Jordi Tomás, guiats pel professor Fran Cortés, han estat premiats excepcionalment pel jurat amb un accèssit i una dotació econòmica de 500 €.

De la modalitat plàstica s'han exposat dos treballs, el de Laura Rope Jones, que ha estat premiada amb el Premi del Públic, i Carlos Vicent Lozano, que ha estat reconegut amb un accèssit sense dotació econòmica. El jurat ha declarat desert el premi de plàstica per considerar insuficient la participació d'estudiants però ha valorat molt positivament la qualitat dels treballs presentats.

Els organitzadors del concurs han mostrat el seu interès en canviar les dates del concurs per a la pròxima edició, per tal de facilitar la participació dels centres.