La Jaume I presenta el programa «Sóc Olímpic» als finalistes de les Olimpíades acadèmiques

11/05/2015 | SCP

•  soc-olimpic Soc_Olimpic_15DLL18_in

Alumnat finalista de les Olimpíades Acadèmiques de l'UJI amb la vicerectora Pilar Garcia Agustín. | FOTO: Damián Llorens

La Universitat Jaume I ha presentat a l’alumnat finalista de les Olimpíades Acadèmiques que se celebren a la universitat pública de Castelló el programa «Sóc Olímpic», en un acte organitzat per la Unitat de Suport Educatiu (USE) i el Vicerectorat d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa (VEOIE). El programa té com a objectiu oferir a l’estudiantat finalista de les olimpíades l'oportunitat d’una «formació d’alt rendiment tant en l’àmbit acadèmic, com investigador i personal».

A la reunió, Pilar Garcia Agustín, vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa i Inmaculada Usó, tècnica de l’USE, han presentat els graus que s'ofereixen a la Universitat Jaume I, i que de ser cursats per algun dels finalistes rebrien un premi de 600€ com a reconeixement al seu esforç en les olimpíades acadèmiques. Així mateix, han presentat els dobles graus oferits a l’UJI i els dobles títols internacionals.

A més s’han explicat els avantatges per a aquest estudiantat si mantenen el seu alt rendiment en la seua futura estada en l’UJI, com ara preferència per a diferents ajudes, pertànyer als grups d'Alt Rendiment Acadèmic, diferents eines com ordinadors, formació emprenedora nacional i internacional, a més de poder accedir al programa Estudia i Investiga en l’UJI.

En les Olimpíades acadèmiques l’alumnat de secundària i batxillerat de la província participa, durant un dia, en unes proves comunes per seleccionar els alumnes que representaran a Castelló en altres competicions de caràcter autonòmic, estatal i internacional, aconseguint una bona projecció del nivell educatiu de l’alumnat i de la bona feina desenvolupada pels seus educadors i educadores.

El proper divendres 22 de maig de 2015 a les 12 hores es produirà el lliurament de premis als finalistes a la sala d'actes Alfons el Magnànim de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques.

El futur dels primers classificats

Els guanyadors de cinc de les fases locals celebrades a l’UJI van anar a la reunió, on van transmetre les seues opinions respecte a les Olimpíades Acadèmiques i el seu futur com a universitaris.

El primer classificat en Biologia, Pau Congost Escoin, al qual li agradaria estudiar Bioquímica, va afirmar que li agrada el món universitari i baralla dedicar-se a la investigació encara que «en aquests temps és un poc complicat investigar, però m'agradaria». Sobre les Olimpíades Acadèmiques va afirmar que «és una molt bona experiència, fins i tot si no guanyes, estàs repassant temari i això sempre t'ajudarà».

Per la seua part, Lydia Miralles Teno, guanyadora de l'Olimpíada d'Humanitats, va afirmar sobre les olimpíades que «ens ho van dir en l'institut però no vam fer molt de cas per a presentar-nos, però ens va animar el professorat a apuntar-nos tres o quatre companys i per provar...».  A més, anima a tot l’estudiantat que puga presentar-se perquè «és una gran experiència, encara que no guanyes passes una bona estona». Lydia vol cursar Traducció i Interpretació a l’UJI.

Sonia Gili Cabedo va guanyar l'Olimpíada de Química i va quedar la segona classificada a la de Física. Sobre l’experiència diu que per a preparar les olimpíades «utilitzàvem els exàmens d'altres anys, açò ens va ajudar a avançar temari, quan ho donàvem en classe em semblava molt més fàcil». Sonia vol fer Disseny Industrial en l’UJI, gràcies en part al seu pare, que és enginyer i li ha anat transmetent una temàtica que li ha anat agradant amb el temps.

La primera classificada en Història i Patrimoni, Marta Montoliu Gómez i futura estudiant del Grau de Traducció i Interpretació a l’UJI ha agraït l'ajuda d'un dels seus professors que els «ajudava a preparar les olimpíades durant les hores dels patis» la qual cosa també és mostra del gran sacrifici i esforç dels participants en aquestes olimpíades. Marta té una gran capacitat per als idiomes i té la intenció de fer Traducció i Interpretació. A més, no descarta investigar sempre que siga en aquest àmbit.

Sheila Navalón Esbrí i Maite Plazas Olmedo han estat les guanyadores de l'Olimpíada de Valencià. Maite té clar que vol estudiar Periodisme, la seua vocació des de fa temps, i a més es declara com una gran consumidora dels mitjans, encara que admet que la primera vegada que s'ho va plantejar va ser perquè la seua mare li va dir que era el que estudiaven molts escriptors. Sheila es debat entre els graus de Publicitat, Traducció i Interpretació i Estudis Anglesos, i admet que li agraden «massa coses» encara que afirma que li agradaria estudiar en la Universitat Jaume I, sense dubte pel seu alt rendiment no tindrà problema a estudiar el que desitge una vegada presa la decisió.

Tots aquests estudiants i estudiantes opten a ser finalistes en les Olimpíades Acadèmiques a diversos premis, a més del programa Estudia i Investiga en l'UJI, pel seu alt rendiment a les olimpíades. Les olimpíades s'emmarquen en la contínua cerca per part de la Universitat Jaume I dels joves talents que en un futur puguen optar a l'excel·lència i a augmentar el nivell investigador de la universitat.

Imatges