11/05/2015 | SCP

•  premis-f2e _MG_4152in

Acte de lliurament dels premis. | FOTO: Àlex Pérez

La Fundació per a l'Eficiència Energètica de la Comunitat Valenciana i la Càtedra BP d'Eficiència Energètica de l'UJI han lliurat els premis de la «II Competició d'Eficiència Energètica-f2e» en la qual han participat més d'un centenar d'alumnes d'onze instituts d'Educació Secundària de la província de Castelló i que té com a objectiu potenciar entre l'alumnat la capacitat d'observació i conscienciar de la importància d'un ús racional de l'energia i les opcions de generació i estalvi existents.

Durant dos dies, l'alumnat participant ha exposat els seus treballs. La primera de les sessions expositives ha estat presidida pel diputat responsable de Sostenibilitat de la Diputació de Castelló, Mario García; i la segona pel regidor de Sostenibilitat, Medi ambient, Agricultura i Control Urbanístic de Castelló, Gonzalo Romero; el vicerector d'Economia i PAS, Miguel Ángel Moliner; i el cap de Relacions Externes de BP a Castelló, Juan Carlos Navarro.

En aquesta segona edició els guanyadors han sigut, en la categoria de maqueta sobre estalvi energètic, l'IES Caminàs (primer premi), l'IES Penyagolosa (segon premi) i Col·legi Mater Dei i l'IES Politècnic (tercers premis). En la categoria d'auditoria energètica, el premi al millor projecte ha sigut per a l’Institut Francesc Tàrrega de Vila-real, el segon premi per a l'IES Vila-Roja d’Almassora i en tercer lloc ha quedat l'IES Ximen d’Urrea de l'Alcora.

Els centres que han participat en la categoria de maqueta sobre estalvi energètic han sigut: IES El Caminás, IES Francesc Ribalta, IES Mater Dei, IES Miquel Peris i Segarra, IES Penyagolosa i l'IES Politècnic i en la categoria de auditoria energètica: IES Francesc Tàrrega, IES Gilabert de Centelles, IES Lope de Vega, IES Vila-roja i l'IES Ximén d’Urrea.

Durant l'acte de lliurament de premis, el vicerector de l’UJI, Miguel Ángel Moliner, ha mostrat la seua confiança en què «aquesta experiència- a més de sensibilitzar-vos respecte a l'ús racional i eficient de l'energia- us haja acostat una mica més al que és la ciència i que haja contribuït a fomentar entre vosaltres la vocació científica, una tasca a la qual dediquem significatius esforços en la universitat pública de Castelló».

Des de l'Ajuntament s'ha recordat que «la F2e té un objectiu molt clar, el de promoure l'ús més eficient de l'energia i per això és necessari l'assessorament, la conscienciació social i la formació. En aquest sentit aquesta iniciativa respon a la voluntat dels patrons que la comunitat educativa siga partícip de l'ús responsable dels recursos». Finalment, Juan Carlos Navarro ha assenyalat que «un dels reptes de futur és conscienciar a la societat que els recursos són limitats i que solament a través de l'eficiència energètica podem fer un ús més racional de l'energia. Per això és bo que des de una edat primerenca es coneguen i es posen en pràctica accions que permeten millorar la utilització de les diverses fonts d'energia tant en la vida d'estudiant, com en la laboral, així com en les nostres llars».

La Fundació f2e ha anunciat que «ja està treballant en la pròxima edició d'aquesta competició i en noves activitats encaminades a la conscienciació dels més joves sobre la importància de realitzar un consum responsable de l'energia». El gerent de la Fundació f2e, José Luis Gandia, ha destacat que «ens ha sorprès el gran nivell de tots els treballs i destacaria les interessants campanyes de conscienciació que han realitzat els alumnes en els seus centres».

La Fundació per a l'Eficiència Energètica de la Comunitat Valenciana, de la qual són patrons l'Ajuntament de Castelló de la Plana, la Universitat Jaume I i l'empresa BP, té com a objecte impulsar l'actuació en el camp de l'eficiència energètica a través de la formació, conscienciació social, suport al desenvolupament d'iniciatives empresarials i promoció de projectes d'innovació. Situada a Castelló, la Fundació conjumina esforços de l'àmbit privat, públic i acadèmic.