L’alumnat d’Arquitectura Tècnica de l'UJI realitza un estudi arquitectònic de la construcció tradicional de Castellnovo

22/05/2015 | SCP

•  conveni-castellnovo _MG_4768in

D'esquerra a dreta: Marisol López, Mª Teresa Gonzalvo, Vicent Climent, Ángel M. Pitarch i Joaquín Ángel Martínez. | FOTO: Àlex Pérez

El rector de la Universitat Jaume I de Castelló, Vicent Climent, i l’alcaldessa de Castellnovo, Mª Teresa Gonzalvo, han signat un conveni de col·laboració per al desenvolupament d’un projecte d’estudi arquitectònic de la construcció tradicional del poble de Castellnovo per part de l’alumnat del Grau en Arquitectura Tècnica de l’UJI.

L’alcaldessa s’ha mostrat molt satisfeta pel projecte d’estudi de part del patrimoni arquitectònic de Castellnovo i espera «continuar en un futur realitzant aquest tipus de projectes que permeten enaltir Castellnovo i els seus béns culturals». Per la seua banda el rector ha agraït la col·laboració de l’Ajuntament en la formació pràctica de l’alumnat d’Arquitectura Tècnica perquè ha permés «apropar a la realitat del seu futur treball a l’estudiantat de primer curs del grau».

L’alumnat del primer curs del Grau en Arquitectura Tècnica ha visitat nou habitatges de Castellnovo per fer l’estudi arquitectònic. L’Ajuntament de Castellnovo s’ha encarregat de l’organització funcional del projecte amb informació al seu veïnat per facilitar l’accés als habitatges. Una vegada finalitzat el projecte, es presentaran els seus resultats.

A l’acte han assistit Marisol López,  regidora de Cultura de Castellnovo, Ángel M. Pitarch vicedirector del Grau d’Arquitectura Tècnica en l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals i Joaquín Ángel Martínez, responsable acadèmic i docent del projecte.

Imatges