La Universitat Jaume I i la Fundació Banc Sabadell incentiven el talent

22/05/2015 | SCP

•  banc-sabadell Conveni_Sabadell_15DLL18_in

Miquel Molins i Vicent Climent en la signatura del conveni. | FOTO: Damián Llorens

El rector de la Universitat Jaume I de Castelló, Vicent Climent, i el president de la Fundació  Banc Sabadell, Miquel Molins, van firmar el dimecres 13 de maig de 2015 un conveni de col·laboració entre ambdues institucions per a la promoció del talent entre la comunitat universitària dins del projecte «Promovent el talent», finançat per la fundació privada. A més a més, les dues entitats també han firmat un conveni marc de col·laboració per a establir altres modalitats concretes d’intercanvi d’experiències dins de les àrees d’interès mitjançant els protocols específics.

Els principals objectius del projecte són la promoció del talent entre la joventut universitària. Les activitats en què inicialment participarà la Fundació Banc Sabadell són les olimpíades universitàries, els premis a les millors qualificacions en les proves d’accés a la universitat i els premis a les millors pràctiques de l’alumnat que participa en el programa «Estudia i investiga» de l’UJI. Miquel Molins ha reafirmat la intenció de la Fundació Banc Sabadell de «col·laborar amb totes les institucions que fan un esforç en el terreny del talent, de la innovació i l'excel·lència» i a més a més ha afirmat protegir el talent ja que «no hi ha altra cosa més potent per a construir el futur». Per la seua part el rector de l’UJI, Vicent Climent, ha agraït aquesta col·laboració que, segons ha afirmat, «contribueix a incentivar i per tant garantir que aquest talent perdure i que els estudiants més brillants continuen treballant pel bé de tots aportant benestar i progrés a la societat».

A l’acte també van assistir per part del Banc Sabadell el sotsdirector general i director de territorial est, Jaime Matas; el director de Banca d’Empreses a Castelló, Óscar Llorens; el director de l’oficina d’empreses de Castelló, Vicent Borrás, i la directora de Comunicació i Relacions Institucionals, Yolanda Mayordomo, i per part de la universitat pública de Castelló, la vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació, Pilar García Agustín; el vicerector d’Economia i PAS, Miguel Ángel Moliner, i el gerent, Andrés Marzal.

La missió de la Fundació Banc Sabadell és promoure les activitats de divulgació, formació i investigació en els àmbits educatiu, científic i cultural dirigides a tota la societat. El seu objectiu és ajudar a les institucions, preservar el patrimoni, col·laborar en manifestacions artístiques i potenciar el reconeixement dels joves que destaquen en el camp de la innovació i la investigació.

L’UJI desenvolupa programes específics en la promoció del talent i l’emprenedoria amb activitats com el programa «Estudia i investiga» en què els joves universitaris col·laboren amb grups d’investigació o les olimpíades universitàries en què participa l’estudiantat de Secundària i Batxillerat.

Fotografies