La Universitat per a Majors de l'UJI inicia un projecte de desenvolupament de jocs per a l’adquisició d’aptituds d’emprenedoria en adults i persones majors

25/04/2015 | SCP

El Grup de recerca del Programa de Formació Permanent de la Universitat per a Majors de l’UJI participa des de setembre de 2014 en un projecte de l'Associació Estratègica Erasmus+KA2 anomenat «Jocs seriosos per al foment d'aptituds d'emprenedoria» (SG4Adults) juntament amb altres cinc institucions d’educació europees.

El projecte es troba en la seua fase inicial, amb l’anàlisi de requisits i de capacitats pedagògiques en l’ús de jocs per a transmetre habilitats socials («soft skills») dirigit a adults i persones majors. Durant els mesos vinents, l’objectiu és el desenvolupament d’un joc que permeta a l'estudiant adquirir aquest tipus de competències i aptituds; un material que podrà utilitzar-se en un futur com a complement en les classes. El projecte també contempla el desenvolupament d’una guia metodològica per a permetre que altres institucions adopten i usen aquest model formatiu.

Els dies 28 i 29 d'abril es realitzarà la reunió de coordinació del projecte a l’UJI. En la primera jornada es celebrarà un seminari obert al públic dirigit a persones amb experiència en l’ús de jocs seriosos, jocs aplicats a l'aprenentatge, pedagogies per a l’ensenyament de «soft skills» i també a docents, investigadors o professionals en l'àmbit de l'emprenedoria per a realitzar un intercanvi d'idees i per a la creació de sinergies que possibiliten un desenvolupament efectiu d’un joc educatiu. Estudiantat, futurs professionals i persones interessades en general també poden assistir per a aportar les seues experiències, coneixements i poder aprendre sobre les possibilitats pedagògiques dels jocs seriosos en l’educació d’adults.

L’esdeveniment és gratuït encara que és necessari realitzar una inscripció al correu electrònic majors@uji.es on també es resoldran els possibles dubtes. L'idioma principal del seminari és l’anglès.

Més informació: http://www.sg4adults.eu/