Professionals de la infermeria subratllen la importància de la formació contínua i l'especialització per al futur dels graduats

12/04/2015 | SCP

El Vicedeganat d'Infermeria i la Unitat Predepartamental d'Infermeria, amb la col·laboració de l'Oficina d'Inserció Professional i Estades en Pràctiques, han celebrat el 26 i 27 de març les primeres jornades d'orientació professional i inserció laboral del Grau d'Infermeria amb l'objectiu de donar a conèixer les possibles eixides professionals als futurs egressats així com les opcions de mobilitat i formació de postgrau.

En la primera taula redona, coordinada pel vicedegà d'Infermeria, Eladio J. Collado, han participat Encarnación Rodríguez, directora d'Infermeria de l'Hospital General Universitari de Castelló (HGUCS), i Francisco Pareja, president del Col·legi d'Infermeria de Castelló, els quals han abordat l'accés a la sanitat pública i les funcions i serveis que s’ofereixen als col·legiats, respectivament. En la sessió, tots dos ponents han afirmat que la formació contínua és clau per als professionals de la Infermeria que han d’estar sempre al dia dels últims avanços. Així mateix, han destacat les oportunitats que ofereix l'especialització per al futur laboral i la importància de la implicació en la professió i d'oferir unes cures de qualitat adaptades als pacients.

Respecte a l'eixida professional de la sanitat pública, Encarnación Rodríguez ha explicat els diferents processos a través dels quals es pot accedir: oposicions, borsa de treball i bolsí intern; i els criteris de valoració per a aquests processos com són els idiomes, el temps treballat o els cursos de formació continuada. En aquest sentit, ha animat els futurs graduats a inscriure's en els bolsins, ja que en el passat període estival es van realitzar 215 contractes de professionals de la Infermeria en el HGUCS. A més, ha apuntat que es preveu que s'oferisquen 287 llocs en l’OPE de 2015.

Per la seua banda, Francisco Pareja ha recordat que és obligatori estar col·legiat per a exercir la professió i ha explicat que el Col·legi d'Infermeria de Castelló ofereix una assegurança de responsabilitat civil que assumeix totes les despeses jurídiques que es puguen produir, ofereix formació i també un servei d'assessoria jurídica.

A continuació, s'han exposat altres alternatives d'inserció laboral per als egressats com la sanitat militar, les emergències extrahospitalarias i la infermeria penitenciària. A més, s'ha explicat als estudiants l'oferta de postgrau de l’UJI en l'àmbit de la Infermeria i s'ha celebrat un taller sobre els recursos que ofereixen les xarxes socials i professionals per a la recerca d'ocupació.

Per a finalitzar les jornades, s'han abordat els diferents programes de pràctiques internacionals als quals l'estudiantat pot optar, la cooperació internacional a través d'ONGs així com el reconeixement professional, els processos de selecció i les ofertes d'ocupació del mercat europeu.

Video sencer