Pisos Solidaris opta als premis de la Fundació Mútua Madrilenya

22/12/2014 | SCP

L’equip de la Universitat Jaume I responsable del projecte Pisos Solidaris, que s’emmarca en el programa UJI-Voluntària de l'Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat del Vicerectorat d'Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme, s’ha presentat als II Premis al Voluntariat Universitari de la Fundació Mútua Madrilenya. Per a conèixer el treball i donar suport la candidatura d’aquest programa, es pot visualitzar el vídeo i fer clic a “m'agrada”.

El programa Pisos Solidaris és un projecte que gestiona la Universitat Jaume I amb la col·laboració de l'Ajuntament de Castelló i l'entitat d'Infraestructures de la Generalitat Valenciana. El nucli d'execució del projecte és el Barri de Sant Llorenç, un barri amb necessitats específiques de desenvolupament comunitari on un grup d'estudiants de la Jaume I conviuen integrats en sis vivendes ubicades en el barri on realitzen setmanalment activitats voluntàries de caràcter socio comunitari.

Els principis i valors que componen el programa són el respecte a les cultures que existeixen al barri i en el grup d'estudiants, la cooperació per a la convivència pacífica, l'expressió de la solidaritat gratuïta i l'altruisme practicats en llibertat, la sensibilitat i la proximitat i la capacitat d'anticipar respostes a les necessitats socials, en definitiva, la construcció constant d'un compromís cívic responsable.

Amb l'acció de voluntariat d’estos estudiants, que s'integra igualment en el programa UJI-Voluntària, es planifica i desenvolupa una intervenció comunitària multidisciplinària en la que els estudiants són peça clau en les activitats dirigides a la comunitat de veïns del Barri de Sant Llorenç.