L'UJI i l'Institut Nacional de Ciència i Tecnologia de Materials en Nanotecnologia de Brasil firmen un conveni de cooperació tècnica

22/12/2014 | SCP

•  conveni-brasil Conveni_INCTMN_DLL24_in

Acte de signatura del conveni. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

El rector de la Universitat Jaume I de Castelló, Vicent Climent, i el representant de l'Institut Nacional de Ciència i Tecnologia de Materials en Nanotecnologia de Brasil, Elson Longo, han signat el dimarts 9 de desembre de 2014 un conveni de cooperació tècnica i intercanvi científic i docent amb la finalitat de realitzar conjuntament activitats acadèmiques i de recerca en les àrees de materials nanoestructurats i educació en Química.

El desenvolupament de projectes conjunts es durà a terme per investigadors de l'Institut Nacional de Ciència i Tecnologia de Materials en Nanotecnologia de Brasil i professorat de la Universitat pública de Castelló. Per part d'aquesta última institució participarà el personal investigador del Departament de Química Física i Analística i de l'Institut Universitari de Tecnologia Ceràmica Agustín Escardino.

El representant de l'Institut brasiler, Elson Longo, ha recordat durant la seva intervenció que ambdues institucions “porten més d'una vintena d'anys treballant juntes, i que aquesta estreta col·laboració ha servit per obrir noves perspectives de recerca”. Per la seva banda el rector de l’UJI, Vicent Climent, espera que la “trajectòria de suport mutu iniciada abans que l’UJI fos universitat serveixi per a llançar nous projectes en un àmbit molt prometedor com el dels materials i la nanotecnologia”.

L'acte ha comptat amb la participació del vicerector de Recerca i Doctorat, Antonio Barba; el professor Agustín Escardino; el director del Departament de Química Física i Analítica, Vicente Sixte Safont, i el professor Juan Andrés Bort, del Grup de Química Teòrica i Computacional.

Imatges de l’acte: http://ujiapps.uji.es/com/fotonoticies/arxiu/2014/12/09/conveni-inctmn-brasil/