L’UJI i Banco Santander ofereixen 51 beques per a pràctiques en PIMES

14/11/2014 | SCP

La Universitat Jaume I ha obert la convocatòria per realitzar pràctiques externes curriculars en pimes o autònoms durant el curs 2014/15, dins del conveni de col·laboració signat per Banco Santander, CRUE i CEPYME. El nombre de places oferides en aquesta convocatòria ascendeix a 51. Les sol·licituds poden presentar-se fins el proper 5 de desembre de 2014.

L’Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques (OIPEP) de la universitat pública de Castelló ha organitzat per dilluns 17 de novembre de 2014 una sessió informativa en la sala de graus de la Facultat de Ciències Jurídiques i Económiques de 10 a 12 hores.

L’estudiantat de l’UJI que estiga interessat podrà dur a terme les seues pràctiques externes curriculars en microempreses, en PIMES i amb autònoms. Les pràctiques que es realitzen dins d’aquest programa estaran integrades en els plans d’estudi de les corresponents titulacions de l’UJI i tindran una durada de sis mesos a jornada parcial (20 hores per setmana) o tres mesos a jornada completa (40 hores per setmana).

Per poder optar a la beca l'estudiant ha d'estar matriculat en l'assignatura pràctiques externes durant el curs acadèmic 2014/15 i no estar-les realitzant ja. L’estada en pràctiques haurà de finalitzar abans del 30 de setembre de 2015. Banco Santander aportarà una ajuda econòmica de 600 euros bruts al mes per qui ho fa a jornada completa o 300 euros per la jornada parcial, que podrà ser complementada amb qualsevol altra aportació voluntària que oferisca l’empresa de destí.

Les beques pretenen integrar l’estudiantat en la realitat institucional, empresarial i laboral del seu entorn social des del seu propi perfil professional, tot contribuint al desenvolupament de les seues competències (coneixements, habilitats, destreses i actituds) i a facilitar la transició de titulats universitaris al mercat de treball.

El programa, finançat per Banc Santander a través de la seva Divisió Global Santander Universitats, va néixer en 2011 gràcies a l'acord aconseguit entre Banc Santander, la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE) i la Confederació Espanyola de la Petita i Mitja Empresa (CEPYME).

Quan finalitzi aquest curs acadèmic Banc Santander haurà invertit més de 31 milions d'euros en les beques de pràctiques d'uns 17.500 estudiants. L'objectiu és complementar la formació dels estudiants, apropar-los a l'àmbit professional i afavorir el seu contacte amb empreses que podrien facilitar-los la seva inserció al mercat laboral. Les Pimes, per la seva banda, podran incorporar el millor talent.

Convocatòria: http://ujiapps.uji.es/serveis/oipep/base/programes/pe/convocatories-ajudes/santander/