L’UJI inicia la instal·lació de pals de recàrrega per a vehicles elèctrics

10/11/2014 | SCP

• Recarga vehículos eléctricos vehicles-electrics poste-vehiculos-electricos-web

Pal de recàrrega per a vehicles elèctrics enfront de l'entrada de l'edifici del Centre de Postgrau i Formació Contínua. | FOTO: DIEGO CLIMENT

La Universitat Jaume I ha instal·lat el primer pal de recàrrega per a vehicles elèctrics enfront de l'entrada de l'edifici del Centre de Postgrau i Formació Contínua del campus de Riu Sec. Els usuaris d'aquest servei podran recarregar els seus vehicles sol·licitant una targeta en la consergeria del Centre de Postgrau que permetrà l'obertura de l'endoll de càrrega.

De moment, l'UJI ha reservat dues places d'aparcament per a la recàrrega de vehicles 100% elèctrics mitjançant aquest pal de recàrrega semi-ràpida exterior. El pal disposa de les mesures adequades d'una recàrrega intel·ligent per a cobrir les necessitats de vehicles elèctrics que estiguen preparats per a suportar la recàrrega ràpida de les bateries, complint amb totes les característiques de la manera 3, segons la norma IEC 61851-1, així com les característiques de la manera 1, normatives de seguretat elèctrica i seguretat en l'accés, la mesura i la gestió del consum.

El vehicle elèctric és una realitat que a poc a poc va guanyant pes en la mobilitat urbana i es perfila com la més valuosa eina per a millorar la qualitat de vida en les ciutats, a causa de l'absència d'emissions locals i dels seus nivells reduïts de soroll. És necessari que les àrees urbanes compten amb una mínima xarxa de punts de recàrrega que permeten carregar la bateria en cas de necessitat, donant per fet que la principal recarrega d'aquestes (càrrega completa de 6 hores) es realitzarà en origen (domicili) o destinació (lloc de treball). L'objectiu de l'UJI és facilitar aquests punts de recàrrega, denominats «d'oportunitat», perquè els membres de la comunitat universitària aprofiten aquells moments en els quals el vehicle està estacionat per diversos motius (gestions, classes, seminaris, etcètera).

En el marc de les polítiques destinades a potenciar l'ús de mitjans de transport sostenibles, el Vicerectorat de Campus, Infraestructures i Noves Tecnologies de l'UJI anirà estenent aquest tipus de servei de recarrega de vehicles elèctrics a altres zones dins del Campus en funció de l'evolució de la demanda d'aquest servei.