La Universitat per a Majors inicia el curs 2014/2015 amb 972 alumnes

07/10/2014 | SCP

•  universitat-majors new__MG_9560

L'acte d'inauguració de curs ha coincidit amb la celebració del Dia Internacional de les Persones Majors. | FOTO: ÀLEX PÉREZ

El Paranimf de la Universitat Jaume I ha acollit l’acte d'inauguració del curs 2014/2015 del programa de formació permanent Universitat per a Majors, que ha coincidit amb la celebració del Dia Internacional de les Persones Majors. El nombre de matriculats per a aquest nou curs és de 972 alumnes, dels quals 276 ho han fet a les diferents Aules per a Majors de les seus de la Universitat per a Majors. Cal destacar el gran nombre d’alumnes inscrits en aptituds lingüístiques i tecnològiques, que representen un 41 % del total, el que reflecteix la gran importància i interès que hi ha en aquestes matèries.

La Universitat Jaume I, des de la seua creació el 1991, ha pretès respondre a les necessitats de tots els ciutadans oferint pràcticament des de l'inici com a títols propis els estudis per a persones majors. En l’àmbit del programa de formació permanent, la Universitat per a Majors ofereix a les persones majors de 55 anys la possibilitat d’accedir al títol de Graduat Universitari Sènior en Ciències Humanes i Socials i cursar posteriorment algun dels postgraus sènior establerts. Mitjançant aquesta oferta acadèmica no es pretén directament la preparació per l'exercici professional, sinó que es desitja contribuir a la millora de les capacitats humanes dels estudiants majors, tant des del punt de vista de la formació personal com de la seua participació en el desenvolupament social.

Dins del Grau Sènior en Ciències Humanes i Socials, dels diferents postgraus sènior al campus de Castelló i dels cursos sènior de Ciències Humanes i Socials a les Seus, l’oferta acadèmica es manté com en anys anteriors amb una troncalitat fonamentalment humanística centrada en l'art, la història, la sociologia, la filosofia, etc., però també amb assignatures de ciències econòmiques i tecnològiques. Les assignatures tecnològiques i lingüístiques es mantenen com a base fonamental del que ha de ser la formació integral de qualsevol persona en una societat cada vegada més tecnològica i global. Cal destacar que aquests estudis s’han assolit per a donar compliment a la nova estructura acadèmica requerida per l'Espai Europeu d'Educació Superior.

També aquest curs s’han oferit tallers específics per a complementar la formació dels alumnes en temes actuals de repercussió social o de major demanda, i assignatures virtuals que permetran que els estudiants puguen aprendre i col·laborar amb altres estudiants en espais virtuals, independentment del lloc i del temps.

En el camp de la investigació i innovació, a més de la participació en congressos nacionals i internacionals, la Universitat per a Majors continuarà la publicació de la revista científica Ariadna i el proper mes de novembre tindrà lloc la presentació de la Biblioteca Virtual Sènior, un espai on compartir i aprendre, l'organització de les IV Jornades Internacionals de Majors i Noves Tecnologies, i la participació en altres congressos i xarxes.

Dins dels programes Lifelong Learning Grundtvig i els nous Erasmus+ de la Unió Europea es donarà continuïtat a dos projectes que es van iniciar al gener de 2014, el primer orientat a establir mesures per a afavorir l’avaluació i incrementar la qualitat en institucions educatives, i el segon, dirigit a l’ensenyament i aprenentatge de tauletes per part de persones majors. A més d’aquests dos, començaran dos projectes més, el primer per a construir entorns formatius i d’intercanvi per a emprendre, i el segon per a facilitar l'aprenentatge de noves tecnologies de forma virtual. D’aquesta forma, es consolida el Programa de Formació Permanent com a oferta educativa amb capacitat innovadora i d’impacte social.