07/10/2014 | SCP

•  practiques-medicina practiques-medicina

Aquest curs 2014/2015 formaran part del programa un total de 80 estudiants. | FOTO: VOX UJI

•  practiques-medicina afanias

La Universitat Jaume I ha posat en marxa un programa de pràctiques pioner a Espanya per a estudiants del Grau en Medicina que es realitza conjuntament amb Afanias i Creu Roja, organitzacions de cures a pacients discapacitats.

Els estudiants de la primera promoció del grau a l'UJI, que es troben ara en quart curs, ja han iniciat les pràctiques a les dues institucions en qualitat de voluntaris. En les pràctiques, que tenen una durada de 25 hores, els estudiants s'integren plenament en el grup de treball i en les tasques diàries dels centres, amb l'objectiu que comprenguen la importància del contracte social i ètic dels professionals mèdics.

«L'íntima relació entre el professionalisme, l'ètica mèdica i el contracte social fa necessària la formació dels professionals sanitaris en la realitat social, econòmica i sanitària que es trobaran durant el seu exercici professional, amb la finalitat d'educar en la consciència social, ètica i econòmica que condicionarà gran part de les seues decisions professionals futures», ha apuntat el professor Ricardo Tosca, responsable del projecte a la Universitat Jaume I. Així mateix, ha agraït «la total i intensa col·laboració d'Afanias i Creu Roja i la il·lusió dels seus responsables i els seus professionals en el disseny i posada en marxa d'aquest projecte nou al nostre país».

Aquest curs 2014/2015 formaran part del programa un total de 80 estudiants que, gràcies a aquest projecte pioner, prendran consciència de les implicacions personals dels malalts crònics; de les seues limitacions en l'adaptació al mitjà social i laboral; de les dificultats en l'àmbit familiar, a nivell econòmic, social i laboral, i del rol del metge com a educador i assessor de salut del pacient crònic. En aquest sentit, el projecte també pretén que l'estudiantat reconega les limitacions de l'acte mèdic i dels recursos dels quals es disposa perquè en realitze una adequada gestió en benefici del pacient.

En definitiva, les pràctiques tenen com a objectiu estimular en l'estudiantat el raonament crític sobre el privilegi i la responsabilitat de la pràctica mèdica, així com la importància del professionalisme i l'ètica mèdica en els diferents contextos socials.