La Shandong Youth University of Political Science i l’UJI establiran un programa de cooperació acadèmica, científica i cultural

13/10/2014 | SCP

•  conveni-xinesos U_Shandong_DLL36_mw

Acte de signatura del conveni amb la delegació xinesa. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

El vicepresident de la Shandong Youth University of Political Science, Liu Tao, i el rector de la Universitat Jaume I de Castellón, Vicent Climent, han signat un conveni marc de cooperació acadèmica, científica i cultural entre ambdós centres d’educació superior per establir un programa conjunt de col·laboració en accions i projectes d’interés comú.

Entre les modalitats de col·laboració s’inclou la promoció dels cursos oferits per l’UJI entre l’estudiantat xinés; la possibilitat de reconèixer els estudis previs de l’alumnat de la universitat xinesa que es matricule a l’UJI, i posteriorment els estudis que hagen cursat a Espanya; la cooperació en l’aprenentatge de la llengua espanyola; l’intercanvi  d’estudiantat, personal acadèmic i administratiu, i també de bones pràctiques en matèries relacionades amb els estudis, la investigació o la gestió.

La delegació de la universitat xinesa encapçalada pel vicepresident de l’entitat, Liu Tao, ha estat formada per Wang Yuxiang, degana de l’Escola de Política i Dret; Ning Yufu, degà de l’Escola d’Enginyeria de la Informació; Wang Guiyuan, directora del Departament de Recursos Humans, i Lu Jie, director de l’Oficina Internacinal.

Per part de l’UJI hi han participat en l’acte a més del rector, el vicerector d’Economia i PAS, Miguel Ángel Moliner; la vicerectora d’Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme, Inmaculada Fortanet; el degà de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, Rafael Lapiedra; la directora de l’Oficina de Relacions Internacionals (ORI), Mercedes Sanz i la CEO de Suoyuo i representant de l’oficina de l’UJI en Xina, Beatriz Irún.

A l’acte, el rector ha mostrat la seua satisfacció per la signatura d'aquest conveni amb la Universitat de Shandong que s'emmarca en l'objectiu de l’UJI d'incrementar la internacionalització. «Hem signat un conveni marque de col·laboració per a fomentar l'intercanvi i perquè la Jaume I puga reconèixer els estudis que es realitzen allí i viceversa. El nostre objectiu és estendre aquesta col·laboració acadèmica que ara iniciem a altres àmbits com la recerca i la cultura» ha explicat Climent.

Després de la firma del conveni, la delegació xinesa ha visitat algunes de les instal·lacions de la universitat pública de Castelló, com la Biblioteca, el Servei d’Esports o l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals.

La Shandong Youth University of Political Science és una universitat creada en 1987 en Shandong, una província costanera xinesa, que compta amb més de 8.000 estudiants. Està situada en Jinan, considerada el centre econòmic, polític, cultural, comercial, educatiu i de transport de la zona, a 420 km de Pequín i només una hora i mitja en tren d’alta velocitat. La universitat es compon de dos campus, on s’imparteixen titulacions vinculades a les Humanitats, les Ciències Socials i les Ciències de Gestió de l’Enginyeria.