​L’UJI instal·la tres nous bucles d'inducció magnètica que permeten escoltar els actes a les persones amb pèrdua auditiva

13/10/2014 | SCP

La Universitat Jaume I ha finalitzat la instal·lació de tres bucles d'inducció magnètica que permeten a les persones amb discapacitat sensorial auditiva participar en les diverses activitats docents i culturals que es realitzen en les aules magnes i en els salons d'actes dels diferents centres. A més del que ja existeix en el Paranimf, s'han instal·lat tres nous bucles en l'Aula Magna de l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals; en el Saló d'Actes Alfonso el Magnànim de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, i en l'Aula Magna de la Facultat de Ciències Humanes i Socials.

Aquests bucles permeten el seguiment de les activitats (conferències, congressos, jornades, etcètera) a les persones amb pèrdua auditiva portadores d'implant coclear i audiòfons. Amb l'engegada del bucle en el Paranimf l’UJI es va convertir en la primera instal·lació cultural de la Comunitat Valenciana amb aquesta tecnologia que consta d'un amplificador d'inducció PLS 700 i un cablejat perimetral del recinte, col·locat sobre el sòcol. Açò permet la percepció del so a través del mateix audiòfon de l'usuari.

Aquesta actuació forma part del Programa d'atenció a la diversitat de la Unitat de Suport Educatiu (USE), i ha comptat amb la col·laboració de l'Oficina Tècnica d'Obres i Projectes. Dins del programa, dues instal·lacions han sigut finançades per la Fundació Vodafone Espanya mitjançant un conveni signat amb l’UJI en matèria d'accessibilitat; i la tercera instal·lació ha sigut finançada per la Universitat.

Cal recordar que la Universitat Jaume I va ser una de les primeres universitats a plasmar explícitament en els seus estatuts el compromís institucional amb el col·lectiu de persones amb discapacitat i necessitats educatives especials. Aquest compromís s'executa des del Programa d'Atenció a la Diversitat, que actualment treballa amb més de 350 estudiants amb diferents discapacitats (sent la tipologia majoritària la discapacitat física, seguida per les malalties cròniques i les discapacitats sensorials visual i auditiva), el seu professorat (aproximadament 550), responsables de centres d'educació secundària i més de 3.000 persones que participen anualment en les accions de sensibilització.