Vox UJI Ràdio participa en la primera trobada europea de ràdios universitàries celebrada a Perusa (Itàlia)

03/10/2014 | SCP

• ARU-Itàlia aru-italia aru_italia

A la jornada han assistit representants de vuit set països europeus: Espanya, Itàlia, França, Suècia, Portugal, Alemanya, Polònia i el Regne Unit. | FOTO: VOX UJI

Vox UJI Ràdio i OndaCampus de la Universitat d'Extremadura han representat l'Associació de Ràdios Universitàries d'Espanya (ARU) en la primera trobada europea d'emissores universitàries «University Media Festival» que s'ha celebrat del 26 al 28 de setembre a Perusa (Itàlia) i a la qual han assistit representants d'altres set països europeus: Itàlia, França, Suècia, Portugal, Alemanya, Polònia i el Regne Unit.

La trobada ha servit com a punt de partida per a la creació d'una xarxa de treball internacional de mitjans universitaris que servisca per a compartir experiències, formats innovadors i continguts relacionats amb el món acadèmic. Per a això, s'ha signat una declaració d'intencions on es recullen els objectius fonamentals i les primeres accions que ha d'executar aquest nou grup de treball.

Entre les primeres actuacions s'ha previst l'engegada d'una plataforma multimèdia que aglutine els continguts proposats per cada emissora i que puguen ser emesos pels diferents membres de la xarxa. Un altre dels compromisos adquirits és la celebració del Dia Europeu de la Ràdio Universitària amb l'emissió conjunta i simultània d'una marató radiofònica que se celebrarà el primer semestre de 2015. Finalment, en una fase més avançada, es pretén crear de forma periòdica continguts conjunts sobre temàtica diversa, destacant-hi la divulgació científica. A més, aquesta xarxa vol posar l'accent principalment en la mobilitat internacional dels estudiants vinculats amb les diferents emissores a través de programes europeus existents, com ara Erasmus Plus.

Aquesta xarxa de treball pretén ser la major comunitat europea de mitjans universitaris, alhora que incrementar la visibilitat global de cadascuna de les emissores involucrades en aquest nou projecte. D'aquesta manera, s'aconseguirà fomentar i facilitar la comunicació entre les més de 80 estacions radiofòniques universitàries que han estat representades en el University Media Festival.