La Universitat per a Majors tanca el curs amb 953 estudiants

23/06/2014 | SCP

La Universitat per a Majors va tancar el curs 2013/2014 amb un acte de cloenda que es va celebrar el passat 19 de juny al Paranimf. El rector de l’UJI, Vicent Climent, va presidir de l’acte acompanyat del director acadèmic de la Universitat per a Majors, Salvador Cabedo; la coordinadora del programa, Pilar Escuder, i la professora del Departament de Filosofia i Sociologia Elsa González Esteban, que va ser l’encarregada d’oferir la lliçó inaugural titulada «La construcció del present: ètica intergeneracional».

Climent va destacar la importància de la participació activa i crítica de les persones majors en els processos d’investigació, de formació i de dinamització cultural al si de la comunitat universitària. «Cada curs queda palès el potencial que té aquest segment de la ciutadania per a contribuir al progrés social i, com a conseqüència, la necessitat urgent que hi ha d’articular els espais necessaris perquè les contribucions de la gent major es puguen fer efectives i gaudisquen de la consideració que mereixen», va afirmar.

Aquest curs 2013/2014 la Universitat per a Majors ha tingut 953 estudiants matriculats: 294 en els tres cursos de grau; 370 en els quatre itineraris de postgrau, i 289 en els programes de les Aules per a Majors que s’imparteixen a les seus de l’UJI. En total, han sigut 95 els membres del professorat de tots els centres de la Jaume I que han participat en la docència d’aquest curs. Així mateix, cal destacar els 101 treballs d’investigació duts a terme per l’alumnat, tant de grau com de postgrau, i els projectes de final de grau de 32 estudiants que finalitzaven els seus estudis.

Com a complement a la programació acadèmica, s’han oferit de forma transversal tallers que han abordat temes com ara la dieta mediterrània, la sobirania alimentària o la composició fotogràfica, entre altres. A més, també s’han realitzat activitats socioculturals amb visites a museus i edificis emblemàtics de València, Barcelona, Tarragona, Alacant, Alcanyís i Casp, Girona, Madrid, Toledo i també Castelló. Dins de les activitats extraacadèmiques, els estudiants han tingut a més l’oportunitat de participar en eixides de senderisme per Castelló, Sòria, Cazorla i el Baix Aragó, en el programa de ràdio Vox UJI Sènior, en tallers de cant i teatre o en l’elaboració de la revista Renaixement.