23/06/2014 | SCP

• CRUPV deute-universitats foto_07_Conveni_upCV_DLL031-350

Climent traslladarà al Consell la petició dels rectors per tal que, amb aquesta nova dotació econòmica, les universitats públiques valencianes puguen rebre el deute a curt termini. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

El president de la Conferència de Rectors de les Universitats Públiques Valencianes i rector de la Universitat Jaume I de Castelló, Vicent Climent, s'ha alegrat que la Generalitat Valenciana haja rebut els 936 milions d'euros del Fons de Liquiditat Autonòmic (FLA) i ha felicitat la Generalitat Valenciana per aquesta reeixida negociació. Climent traslladarà al Consell la petició dels rectors per tal que, amb aquesta nova dotació econòmica, les universitats públiques valencianes puguen rebre la totalitat o part del deute a curt termini que els deu la Generalitat Valenciana. Cal recordar que el deute a curt termini de tot el sistema públic valencià és d'uns 218 milions d'euros, dels quals uns 20 milions d'euros corresponen a l'UJI. Per tal de reclamar aquest pagament, Climent ja ha demanat una reunió a la consellera d'Educació, María José Català, i el conseller d'Hisenda, Juan Carlos Moragues.

Per al president dels rectors valencians, el pagament del deute a les universitats valencianes ha de ser una prioritat del Govern valencià per la importància que representa el projecte universitari públic valencià per a eixir de l'actual situació de crisi, tant per la seua labor de formació dels joves com per la seua capacitat de generació d'innovació i consolidació de talent al territori. Climent ha assenyalat que els rectors són conscients que la Generalitat Valenciana té moltes obligacions econòmiques amb altres proveïdors, però ha demanat prioritat per als campus atenent a la important quantitat econòmica que encara se'ls deu a les universitats i el llarg període de temps que porten les universitats en una situació d'infrafinançament.