L’UJI i el Villarreal CF creen l’Aula Villarreal CF de l’Esport de la Universitat Jaume I La nova aula treballarà en els àmbits de la formació, la investigació i la comunicació

20/06/2014 | SCP

• Aula Villareal aula-villareal foto_10_Esport_Elit_DLL038-350

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i el president del Villareal CF, Fernando Roig, en l'acte de recepció als estudiants que formen part del Programa d’Esportistes d’Èlit. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Universitat Jaume I i el Villarreal CF han signat un conveni per a la creació de l’Aula Villarreal CF de l’Esport de la Universitat Jaume I que naix amb l’objectiu de fomentar la formació, la investigació, la difusió del coneixement i la innovació en l’àmbit de l’esport.

L’Aula centrarà les seues accions en tres àmbits destacats: la formació i l’ocupació, la investigació i la comunicació. D’aquesta manera, en l’àmbit de la formació i l’ocupació s’ha obert recentment la segona convocatòria de les beques Villarreal CF per a estudiants esportistes de la Universitat i es continuarà col·laborant en el Curs Superior en Comunicació i Màrqueting Esportiu que ja s’ha impartit aquest curs a l’UJI. També està prevista la realització d’activitats formatives i divulgatives amb orientació nacional i internacional, així com cursos, jornades i conferències sobre l’esport, com, per exemple, la realització de cursos d’entrenadors de futbol.

Des de l’Aula Villarreal CF de l’Esport de la Universitat Jaume I s’aposta també per la col·laboració en projectes d’investigació en l’àmbit de l’activitat física. De fet, l’Aula col·laborarà amb el projecte «Penyagolosa trail saludable» que s’ha iniciat aquest any a l’UJI.

Finalment, en l’apartat de la comunicació es desenvoluparan les accions del conveni marc signat entre les dues entitats.

El rector de l’UJI, Vicent Climent, ha destacat que «amb la creació d'aquesta aula, l'UJI reforça el vincle amb el Villarreal CF, una de les entitats més destacades de la província de Castelló, amb l'objectiu de fomentar les activitats formatives i investigadores en l’àmbit de l’esport». En la mateixa línia, el president del club groguet, Fernando Roig, ha declarat que «l’aula és un gran pas endavant en l’estreta relació que mantenim amb l’UJI des de fa ja diverses temporades. Es tracta d’un acord que ja ha donat molts i molt bons fruits i estem disposats que continue creixent, per la qual cosa per al Villarreal és un orgull poder impulsar aquest tipus d’iniciatives».

L’aula tindrà el seu àmbit d’actuació a Vila-real, la província de Castelló i la Comunitat Valenciana, i estarà dirigida pel professor del Departament d’Educació de l’UJI i cap del Servei d’Esports Carlos Hernando.