L’UJI acabarà les obres del primer mòdul de la Facultat de Ciències de la Salut a finals d’any Climent reclama a la Generalitat que complisca el seu compromís per a poder construir tot l’edifici

06/06/2014 | SCP

• Visita a la FCS obres-fcs foto01w

Climent durant la visita a les obres, acompanyat per part de l’equip de govern i l’equip directiu de la Facultat. | FOTO: ÀLEX PÉREZ

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, ha visitat les obres del primer mòdul de la Facultat de Ciències de la Salut corresponent al denominat «edifici d’investigació» (MI1). Climent, que ha estat acompanyat per gran part de l’equip de govern i l’equip directiu de la Facultat, ha mostrat la seua satisfacció per la marxa de les obres i ha explicat que l’edifici estarà acabat a finals d’aquest any.

El rector ha reconegut que aquesta obra «no és el que nosaltres esperàvem, perquè això es un primer mòdul d’un edifici de Ciències de la Salut que hauria de tenir-ne cinc i ens hauria agradat iniciar tota l’edificació conjuntament. No obstant això, estem molts satisfets perquè dins de les nostres possibilitats econòmiques estem demostrant a la comunitat universitària que treballem per a tenir unes instal·lacions adequades per a desenvolupar-hi els estudis de Medicina, Infermeria i Psicologia». En aquest sentit, Climent ha afirmat que «aquesta inversió no és suficient i continuem reclamant a la Generalitat Valenciana, que es va comprometre amb l’UJI, perquè complisca aquest compromís. Castelló no ha estat tan ben tractada com altres províncies i reclamem a la Generalitat que atenga aquesta petició, que no és tan sols de l’UJI, sinó de totes les institucions i del poble de Castelló».

Les obres del primer mòdul de la FCS van començar al setembre de 2013 amb un pressupost de 3 milions d’euros. Les empreses que estan duent a terme les obres són BECSA, S.A.U., que s’encarrega de la construcció de la part d’obra civil, i Electrotecnia Monrabal, S.L., que realitza la instal·lació elèctrica, la climatització o les línies de veu i dades de l’edifici.

En aquest primer mòdul s’ubicaran laboratoris per a la recerca i despatxos i tindrà una superfície total construïda de 2.788,36 m2, dividida en tres plantes, la planta baixa i el soterrani. La façana nord-oest, on se situen els laboratoris, quedarà filtrada de la incidència del sol amb una gelosia de planxa metàl·lica de distintes perforacions. Aquesta gelosia actuarà com a falsa façana per a possibilitar l’escomesa de les instal·lacions específiques dels laboratoris. En la banda sud-est del bloc, on els despatxos verteixen al pati, un mur cortina ofereix les vistes al pati interior, protegit zenitalment per una gelosia i quedant separat del destinat a serveis comuns. Entre ambdós, una zona enjardinada garanteix una regulació termo-higromètrica adequada.

Fotografies de la visita

Altres notícies de la FCS:

La Fundació Isonomia i el Col·legi Oficial de Psicòlegs de la Comunitat Valenciana col·laboraran en l'àmbit formatiu, cultural i de desenvolupament tecnològic