«Five days to dance», el documental amb què col·labora l’UJI, clausura el festival DocsBarcelona

03/06/2014 | SCP

• Five days to dance fivedaystodance fivedaystodance

El professor del Departament de Comunicació de l’UJI Rafa Molés codirigeix aquest documental. | FOTO: VOX UJI

El documental Five days to dance de la productora valenciana SUICAfilms en coproducció amb la basca REC Grabaketa Estudi, ha clausurat el Festival Internacional de Cinema Documental DocsBarcelona, un dels més importants d'Europa. La pel·lícula, que arreplega l'experiència d'un grup d'estudiants que s'enfronten al desafiament d'aprendre a ballar en cinc dies, és un treball dels directors Pepe Andreu i Rafa Molés, aquest últim professor del Departament de Comunicació de l’UJI.

El documental ha rebut el suport institucional de la Universitat Jaume I, que a través d'un conveni amb el seu Laboratori de Comunicació ha proporcionat material de producció a la pel·lícula. Així mateix, l’UJI i SUICAfilms han donat a l’estudiantat de la Universitat la possibilitat de participar-hi i formar-se en el projecte. L'estudiant del Grau en Publicitat i Relacions Públiques Ainhoa Alberola ha sigut la productora de la campanya de micromecenatge que ha finançat part del documental i és la responsable de comunicació d'aquest. D'altra banda, els estudiants del Grau en Comunicació Audiovisual José Ángel Calvé, Eugenio Císcar i Gonzalo Martín hi han realitzat tasques de postproducció. Tot sota la supervisió del productor delegat de l’UJI Robert Arnau, que també és professor del Departament de Comunicació.

Five days to dance relata la història d'un grup d'adolescents sense experiència prèvia en el món de la dansa, que tenen cinc dies per a aprendre una coreografia i pujar a un escenari per a ballar. Els encarregats de dur a terme aquest desafiament són els coreògrafs Wilfried van Poppel i Amaya Lubeigt, que ajudaran aquests xics i xiques a mostrar-se tal com són i a expressar-se a través de la dansa. Five days to dance, més enllà del ball, qüestiona sistema educatiu actual, els rols socials i la manera en què es relacionen les persones.

A més, en aquesta pel·lícula, que també té el suport de Sant Sebastià Capital Europea de la Cultura 2016, han participat la banda castellonenca Montefuji i la il·lustradora de Vila-real Paula Bonet.