Més de 1.600 membres de la comunitat universitària han donat sang en el curs 2013/2014 S’ha produït un increment en les donacions d’un 8,8% respecte al curs anterior

08/06/2014 | SCP

• Donació sang donacio-sang foto04w

Totes les persones que han col·laborat han obtingut una analítica amb el seu grup sanguini i els resultats de les proves de VIH i hepatitis B. | FOTO: ÀLEX PÉREZ

El Centre de Transfusions de la Comunitat Valenciana ha finalitzat la campanya 2013/2014 de recollida de sang a la Universitat Jaume I en la qual han participat un total de 1.685 membres de la comunitat universitària, la qual cosa implica un increment del 8,8% respecte al curs anterior.

Per centres, la Facultat de Ciències Humanes i Socials ha sumat 559 donacions (330 en novembre i 229 en maig), seguida de l’Escola de Tecnologia i Ciències Experimentals amb 530 donacions (262 en novembre i 268 en abril) i la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques amb 504 (283 en novembre i 221 en abril). El nombre de donants a Rectorat ha sigut de 92 (35 en desembre i 57 en juny). Totes les persones que han col·laborat en la donació han obtingut una analítica amb el seu grup sanguini i els resultats de les proves de VIH i hepatitis B.

Donació d’òrgans

Amb motiu del Dia Nacional del Donant d’Òrgans, que se celebra el primer dimecres de juny, la Universitat Jaume I i l’associació ALCER Castalia (Associació per a la Lluita contra les Malalties Renals) han realitzat una campanya per a la promoció de la donació entre la comunitat universitària a través d’una taula informativa instal·lada a l’Àgora.