L’UJI engega programes d'intercanvi de professorat i estudiantat amb la Universitat Nacional de Colòmbia

17/06/2014 | SCP

• Conveni amb l'UNAL conveni-colombia U_N_Colombia_DLL07_mw

El rector de l’UJI, Vicent Climent, ha signat l'acord al costat del rector de la UNAL, Ignacio Mantilla Prada. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Universitat Jaume I ha signat un conveni de cooperació acadèmica amb la Universitat Nacional de Colòmbia amb l'objectiu de fomentar l'intercanvi entre estudiants i professors dels dos centres per a impulsar la formació i la recerca. El rector de l’UJI, Vicent Climent, ha signat l'acord al costat del rector de la UNAL, Ignacio Mantilla Prada, que visita durant aquests dies el campus del Riu Sec acompanyat per una delegació de professors colombians.

Vicent Climent ha mostrat la seua satisfacció per la signatura d'aquest conveni amb la UNAL, «la principal universitat de Colòmbia i la de major excel·lència, ja que permetrà que els nostres estudiants puguen anar-hi a completar la seua formació». Per al rector, «l'objectiu és que aquesta col·laboració incremente la internacionalització de l’UJI en un doble sentit, que estudiantat i professorat de Colòmbia puga venir ací i que membres de l’UJI puguen anar-hi».

Per la seua banda, Ignacio Mantilla ha explicat que la UNAL «té llaços molt forts amb l’UJI des de fa diversos anys a través del Departament de Química» i ha destacat, en la mateixa línia que Climent, el fet que «amb aquest conveni no solament vindran estudiants colombians a Espanya, sinó que estudiants espanyols podran anar a Colòmbia i podran aprofitar els laboratoris naturals que hi tenim, com ara el campus situat a la selva amazònica».