Corma: «La recerca necessita la col·laboració interdisciplinària» Avelino Corma imparteix la conferència inaugural de l'Escola de Doctorat

09/06/2014 | SCP

• Inauguració Escola Doctorat 2014 avelino-corma Escola_Doctorat_DLL049_mw

Acte d'inauguració de l'Escola de Doctorat de la Universitat Jaume I. FOTO: DAMIÁN LLORENS

«La recerca necessita la col·laboració interdisciplinària perquè d'aquesta sorgeixen els avanços científics», ha indicat el professor Avelino Corma durant la seua intervenció en la inauguració de l'Escola de Doctorat de la Universitat Jaume I, on ha impartit la conferència inaugural amb el títol «Aportacions del doctorat a la formació cientificotècnica de l'estudiant-professional».

El Premi Príncep d'Astúries en Recerca Científica i Tècnica ha animat, tant a l'alumnat de doctorat com als investigadors i investigadores, a «crear una interfície que ens permeta transferir el coneixement que es genera als centres de recerca a l'àmbit empresarial». Per aquest motiu, el científic considera primordial iniciatives com ara l'Escola de Doctorat i el programa de formació transversal, «perquè la xarxa que es crea entre l'estudiantat és fonamental en la cooperació futura».

Avelino Corma ha assegurat que «els estudis de doctorat formen part de la formació integral no només de l'àmbit acadèmic, sinó també del professional» i serveixen, entre altres coses, perquè «cada alumne i alumna trobe el seu camí» sota la guia del director o directora de tesi. A més, ha insistit en la necessitat d'aprofitar aquesta etapa «per a anar teixint una xarxa de col·laboració entre el món de la recerca i el de la producció».

El Premi Príncep d'Astúries s'ha mostrat partidari de la incorporació dels joves doctorands al món empresarial, sobretot en aquelles empreses que per la seua grandària «no disposen de departaments de R+D+i» perquè puguen aportar «la seua preparació, el seu esperit crític i la seua rigorositat». Corma pensa que «no s'està aprofitant tot el talent que s'està creant i cal treballar per oferir-los una sortida, no només al món acadèmic i de la recerca, sinó també al món empresarial».

L'Escola de Doctorat de l’UJI ha sigut inaugurada pel rector de la universitat pública de Castelló, Vicent Climent, qui ha indicat que l'«Escola és un nou centre per a formar els investigadors malgrat les dificultats econòmiques, que naix amb l'objectiu de dinamitzar el coneixement i promoure la seua divulgació i transferència». El rector ha indicat que «a més d'aprendre a fer ciència rigorosa, l'estudiant aprendrà a ser ciutadà crític i el valor del coneixement».

Per la seua banda, el director de l'Escola, Jesús Lancis, ha explicat que el nou centre té com a finalitat «traure el talent, afavorir la mobilitat i evitar l'aïllament per a promoure el contacte entre disciplines i la creativitat conjunta», i per a això, ha assegurat, «cal dedicar molt de temps», pel que ha demanat que cal ser exigents «amb l'escola i amb els directors de tesis».

Fotografies