Gonzalo Muñoz: «És molt important la detecció precoç del glaucoma per a poder frenar la seua progressió» El doctor Muñoz ha destacat que el glaucoma és la tercera causa de ceguera al món i és una malaltia crònica

13/03/2014 | SCP

• Dia mundial glaucoma glaucoma El_Glaucoma_DLL004_mw

Conrado Martínez i el doctor Gonzalo Muñoz. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Universitat Jaume I, amb la col·laboració de Clínica Baviera, va realitzar el passat 12 de març la conferència «El glaucoma, la ceguera que no avisa» a la Llotja del Cànem per a commemorar el Dia Mundial del Glaucoma. La conferència va ser impartida pel doctor Gonzalo Muñoz, director mèdic de la Clínica Baviera de Castelló i membre de la Junta Directiva de la Societat Espanyola de Glaucoma. El ponent va ser presentat per Conrado Martínez, vicedegà del Grau en Medicina de l’UJI.

El doctor Muñoz va destacar que el glaucoma és la tercera causa de ceguera al món i és una malaltia crònica del nervi òptic, per la qual cosa «és molt important la detecció precoç, perquè la pèrdua de camp visual és irreversible. Encara que no té tractament curatiu, sí que podem frenar la seua progressió mitjançant la reducció i control de la pressió intraocular», va assenyalar.

Aquesta xarrada, fruït del conveni de col·laboració entre l’UJI i la Clínica Baviera, era la primera d’un cicle de conferències i taules redones sobre salut visual que tindran lloc a la Universitat Jaume I coincidint amb els dies mundials de la vista o alguna patologia visual, i que estan dirigides a l’alumnat de Ciències de la Salut de l’UJI i a la societat en general.

Clínica Baviera és una institució mèdica espanyola especialitzada en oftalmologia que, amb més de 70 centres, està present en quatre països europeus (Espanya, Alemanya, Àustria i Itàlia) i cotitza en borsa des de 2007. Fundada fa més de 25 anys, la qualitat assistencial, els seus òptims resultats mèdics i la incorporació de les tècniques més noves i solvents han sigut la seua raó de ser. L'activitat de Clínica Baviera ha sigut reconeguda amb el Certificat de Qualitat ISO 9001.

Fotografies: https://www.uji.es/noticies/foto/num&id_a=35839752