La Llotja del Cànem acull la presentació de l'equip f2e-UJI que participarà al maig en les ECOseries

12/03/2014 | SCP

• Presentació equip f2e equip-f2eUJI equipf2e

L'equip f2e-UJI està format per quatre pilots titulars i dos de reserva.

La Fundació f2e i la Càtedra BP d'Estalvi i Eficiència Energètica de la Universitat Jaume I han presentat a la Llotja del Cànem l'equip f2e-UJI que participarà en el Campionat ECOSeries 2014. L'acte ha sigut presidit per l'alcalde de Castelló, Alfonso Bataller; el rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i el director de la Refineria BP, Emilio Marín. A l'acte també han assistit els patrocinadors de l'equip Maralba Circuit Experience i Michavila Centros de Automoción.

L'encarregat d'obrir l'acte de presentació ha sigut José Luis Gandia, gerent de f2e, que ha presentat les accions que s'estan duent a terme des de la fundació en la qual s'emmarca el projecte de l'equip. José Luis Gandía ha destacat que «el consum en transport suposa el 40% del total i, dins d'aquest 40%, quasi el 80% suposa el transport per carretera. Per aquesta raó, el potencial d'estalvi mitjançant una conducció eficient és enorme».

En aquest sentit, el rector de l’UJI, Vicent Climent, ha destacat la importància d'aquest tipus de projectes en la conscienciació sobre l'estalvi d'energia i el fet que «a més de ser un projecte competitiu, té una doble vessant, tècnica i formativa, que ha permès la participació de professorat i estudiantat de l’UJI».

Per la seua banda, l'alcalde de Castelló, Alfonso Bataller, ha incidit en la importància de la col·laboració pública, privada i tecnològica. «Aquesta col·laboració és essencial per a garantir que les polítiques tinguen un impacte positiu sobre el benestar ciutadà. F2e naix amb aquesta voluntat i avui presentem la seua pàgina web i l'equip de conducció eficient amb l'objectiu de servir de punt de trobada per a la innovació tecnològica i l'eficiència energètica. Una iniciativa en la qual no guanya el més ràpid, sinó el que menys consumeix».

Finalment, el director de la refineria de BP Oil, Emilio Marín, ha incidit en la importància de la conscienciació per a ser més eficients i reduir el consum energètic. «Amb aquesta iniciativa per a una conducció eficient mostrem als ciutadans una de les vies per a no gastar un combustible que no és necessari, estalviar-nos diners i emetre menys CO2. Perquè al final reduir les emissions és cosa de tots», ha assenyalat.

El Campionat ECOseries està basat en la conducció eficient, l'estalvi energètic i les energies alternatives. L'objectiu d'aquesta iniciativa és ser un punt de trobada per a la innovació tecnològica i l'eficiència energètica, una competició oberta a tothom on el guanyador no és el que va més ràpid, sinó el que consumeix menys i condueix de forma més eficient. Es tracta de combinar esport, conducció eficient i noves tecnologies i acostar-ho a la ciutadania, oferint-los l'oportunitat de participar en una competició oficial.

L'equip f2e-UJI està format per quatre pilots titulars i dos de reserva i compta amb la participació de Lucas Pérez García, monitor de conducció esportiva i eficient; Fran Sánchez Marín, professor titular d'universitat en Enginyeria Mecànica, i quatre estudiants de la Universitat Jaume I que han sigut seleccionats després de resultar guanyadors del Curs de Conducció Eficient.

La Fundació per a l'Eficiència Energètica de la Comunitat Valenciana, de la qual són patrons BP, l'Ajuntament de Castelló i la Universitat Jaume I, té com a objecte impulsar l'actuació en el camp de l'eficiència energètica a través de la formació, conscienciació social, suport al desenvolupament d'iniciatives empresarials i promoció de projectes d'innovació. Situada a Castelló, f2e conjumina així esforços de l'àmbit privat, públic i acadèmic.

Altres notícies:

Pedro Linares: «Amb un suport polític adequat, en el 2030 l'eficiència energètica pot arribar a tenir un estalvi del 40%»