Una app permet mesurar la intel·ligència emocional

El test en línia millora les possibilitats del paper i afavoreix l'adaptació a les necessitats específiques de cada estudi
Última modificació: 26/03/2014 | Font: SCP

L'empresa de base tecnològica de la Universitat Jaume I de Castelló Emotional Apps ha desenvolupat una aplicació per a dispositius mòbils que permet avaluar de forma senzilla i gratuïta les habilitats per a percebre, comprendre i gestionar les emocions. Més de 6.000 persones de prop d'un centenar de països s'han descarregat ja el test MEIT (Mobile Emotional Intelligence Test) que ofereix importants avantatges davant dels tests d'intel·ligència emocional en paper utilitzats fins ara, com ara la facilitat per a adaptar-lo a les necessitats específiques d'una empresa o organització, i les possibilitats que ofereix el fet que es realitze sobre un suport tecnològic que permet, per exemple, mesurar el temps de resposta a cada una de les preguntes o veure com passa la persona d'un estat neutre a un estat d'ànim específic.

La principal innovació de MEIT és que el test no es limita a un qüestionari, sinó que consisteix en una prova d'habilitat per a avaluar tres aspectes: l'habilitat per a percebre les emocions, la comprensió d'aquestes i la capacitat per a gestionar-les. Edgar Bresó, professor de Psicologia Social de l’UJI i un dels creadors d'Emotional Apps, explica que ja està en funcionament la primera part del test, que permet obtenir nombroses dades per a «entre altres aspectes, anar elaborant, per exemple, un mapa mundial que recull les puntuacions mitjanes de cada país. En aquests moments, els que obtenen millor puntuació són Romania, Dinamarca, Sud-àfrica i Vietnam, però són xifres que van variant».

Bresó destaca els avantatges que aporta realitzar el test en suport on line. «Per exemple, el fet que es puga controlar el temps de resposta en cada pregunta és fonamental. En un test en paper només pots conèixer el temps de resposta global de tot el qüestionari, però no de cada prova, i hi ha una diferència important en el fet que una persona que treballarà en atenció al públic capte ràpidament una cara d'enuig o que li coste molt més percebre-la». Els tests d'intel·ligència emocional són utilitzats habitualment per empreses i organismes per a la contractació de personal, llançaments de producte, etc. El professor de Psicologia Social de l’UJI destaca les possibilitats que ofereix MEIT per a adaptar-se a les necessitats de cada client segons quines dades vullga recopilar i avaluar.

 

PicFeel, fotografies per a compartir emocions

Un segon projecte en què està treballant l'empresa derivada de l’UJI és PicFeel, una xarxa social que permetrà compartir emocions i geolocalitzar-les a través de fotos. «La idea és que els usuaris puguen pujar una foto i etiquetar-la amb les emocions que els genere: sorpresa, tristesa, enveja… Seria com un "Instagram de les emocions"», explica Bresó. Les fotografies pujades i etiquetades conformaran un mapa mundial de les emocions que els usuaris comuniquen. «Aquest projecte pot tenir també aplicacions per a futurs estudis, per exemple, en el camp del màrqueting, per a veure amb quines imatges i colors relaciona la gent determinades emocions», assenyala.

Un últim projecte d’Emotional Apps, empresa de la qual també forma part el professor de Llenguatges i Sistemes Informàtics Francisco Ramos, consistirà a desenvolupar una aplicació que permeta educar els xiquets i les xiquetes en intel·ligència emocional a través del joc: «Es tracta que els xiquets aprenguen a etiquetar i gestionar les seues emocions a través de jocs interactius». La tecnologia i la intel·ligència emocional tornen, d'aquesta manera, a estar presents en els productes desenvolupats per l'empresa, en aquest cas, fent que els xiquets i xiquetes aprenguen jugant amb les emocions.

Vídeo de la notícia

Altres notícies d'investigació:

Investigadors de l’UJI analitzen les claus del discurs que va impulsar el bosó de Higgs com a fenomen mediàtic

Els practicants de kungfu són més ràpids percebent estímuls que la resta

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions
Universitat Jaume I CIF: Q-6250003-H Av. de Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, Espanya
Tel.: +34 964 72 80 00 Fax: +34 964 72 90 16