La campanya de quatre estudiants de l’UJI guanya el concurs «Únete al Movimiento Parkinson» «Que tiemblen» ha conseguit 40.114 vots

12/03/2014 | SCP

• Que tiemblen 2 concurs-parkinson pskfotogramaspot4

Fotogrames de l'espot.

La campanya Que tiemblen creada per un grup d'estudiants i egressats de la Universitat Jaume I ha sigut la guanyadora del concurs creatiu «Únete al Movimiento Parkinson» convocat per la Federació Espanyola de Parkinson (FEP) amb 40.114 vots. El segon premi ha sigut per a la campanya presentada per estudiants de la Universitat Complutense de Madrid, Todo superhéroe necesita un compañero, amb 34.154 vots i, en tercer lloc, La vuelta al cole d'estudiants de la Universitat de Salamanca, amb 24.330 vots.

Els autors de l'obra guanyadora, Que tiemblen, seran obsequiats amb un premi en metàl·lic de 2.000 €. Aquesta campanya creativa del grup liderat per Marcos García reflecteix l'aspecte informatiu, formatiu i terapèutic de les associacions de párkinson, on els afectats aprenen a conviure amb la malaltia des d'un punt de vista optimista i divertit.

Marcos García i Jorge Benavent, llicenciats en Comunicació Audiovisual; Rodrigo Molinero, llicenciat en Publicitat i Relacions Públiques, i Nadia García, estudiant de segon curs de Comunicació Audiovisual, han sigut els creadors d'aquesta campanya composta per un vídeo, un cartell i cinc tuits en els quals han plasmat el paper que fan les associacions de Parkinson. «La nostra idea creativa és donar una visió més positiva d'aquesta malaltia i capgirar els problemes del Parkinson», explica Marcos García.

La primera edició d'aquest concurs ha tingut 30 candidatures participants i un total de 16 centres universitaris s'han sumat a aquesta iniciativa. Una vegada tancat el termini de presentació de les obres el passat mes de desembre, un jurat professional compost per membres de la Federació Espanyola de Parkinson i Carmen Pérez de Armiñán, degana de la Facultat de Ciències de la Informació de la Universitat Complutense de Madrid (UCM), institució col·laboradora de la FEP, va determinar les cinc campanyes finalistes. Aquestes van romandre penjades en la web del concurs www.unetealmovimientoparkinson.org  fins al passat 28 de febrer perquè els internautes votaren la idea més creativa. En total, les tres campanyes guanyadores han rebut prop de 105.000 vots en la web.

Altres protagonistes:

El catedràtic de l’UJI José Antonio Piqueras és designat membre de l'Acadèmia d'Història de Cuba

Pablo Torrijos obté el campionat d’Espanya absolut en triple salt

El professor de l’UJI Francisco Javier Vellón presenta el seu llibre «Norma y estilo en los libros de redacción. Hacia un modelo lingüístico del discurso informativo»