L'UJI reclama a Fabra que complisca el seu compromís amb els estudis de salut

17/01/2014 | SCP

• FCS comunicat-salut FCSprovisional

Inauguració de la seu provisional de Ciències de la Salut. | FOTO: A. PRADAS

La Universitat Jaume I continuarà reivindicant davant la Generalitat Valenciana un finançament suficient per a poder desenvolupar amb garanties de futur els estudis de Ciències de la Salut. Aquesta és la contestació de l'UJI a les declaracions a la premsa efectuades pel president de la Generalitat Valenciana, Alberto Fabra, en què deia que el finançament de la futura Facultat de Ciències de la Salut s'hauria d'ajornar.

La Universitat Jaume I vol recordar que la implantació d'aquests estudis va ser una reclamació unànime de la societat de Castelló, inclòs l'ajuntament de la capital, que en aquells moments estava regit per l'actual president de la Generalitat Valenciana. L'UJI també vol recordar que va ajornar un any el començament dels estudis perquè la crisi econòmica ja es feia notar, i només va procedir a la seua implantació quan el president va prometre donar suport a la consolidació d'aquests estudis.

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, ha apuntat que el finançament és necessari tant per a les infraestructures pendents com per al professorat, ja que per ara només s'han implantat tres cursos dels graus de Medicina i Infermeria. En aquest sentit, Climent ha recordat que la Generalitat Valenciana ha reduït dràsticament el pressupost de l'UJI en 9 milions i no ha liquidat la part de deute antic signat al maig de 2010.

A més, l'UJI lamenta haver-se assabentat d'aquesta notícia per la premsa i vol mostrar la seua decepció per l'anunci de l'incompliment d'una promesa feta a la societat de Castelló per part del president de la Generalitat Valenciana, que coneix directament el suport social que aquests estudis van tenir i tenen en la societat de Castelló.

Amb tot, Climent manté el seu compromís de lluitar pel manteniment de la implantació dels estudis de ciències de la salut. Així mateix demana una reunió amb Alberto Fabra per a tractar el tema i trobar una solució viable per a totes les parts.