La Universitat Jaume I llança els primers cursos oberts massius El portal mooc.uji.es es posa en marxa amb tres propostes educatives

19/12/2013 | SCP

• Pantalla mooc.uji.es mooc-uji moocuji

L’objectiu de l'UJI és continuar incrementant l’oferta amb noves propostes educatives. | FOTO: VOX UJI

La Universitat Jaume I ha obert el portal mooc.uji.es on ha posat en marxa els primers cursos oberts massius seguint la tendència d’universitats nord-americanes d’obrir cursos a tot el món a través d’Internet. D’aquesta manera, l’UJI continua la seua aposta per un ús intensiu i d’avantguarda de les noves tecnologies de la informació i la comunicació i aferma el seu compromís pel coneixement lliure recollit en els seus Estatuts.

Els tres primers cursos que s’ofereixen en el nou portal són «Mujeres coraje. Desafíos de la historia», un curs pensat per a aquelles persones que volen iniciar-se en la investigació dels estudis de gènere a través d’algunes figures femenines que tenen com a característica principal el coratge; «Interpretación simultánea inglés-español: ejercicios de preparación», amb el qual es pretén completar l’oferta encara limitada de materials didàctics oberts en línia amb activitats guiades per a adquirir destreses necessàries per a la modalitat d’interpretació simultània i, per últim, s’ofereix el curs «Europa 2020: regeneración urbana» amb què es formarà professionals i tècnics de les administracions públiques relacionats amb el desenvolupament urbà per a implementar les noves polítiques de la Unió Europea.

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, ha destacat que «amb aquesta nova plataforma la Jaume I posa a l’abast de tot el món part del seu coneixement i continua amb l’aposta pel coneixement lliure que va encetar amb el portal libertas.uji.es on es recullen molts materials acadèmics i d’investigació de la nostra comunitat universitària».

Per la seua part, el vicerector de Campus, Noves Tecnologies i PAS, Pablo Aibar, ha assenyalat que amb aquesta experiència la Jaume I ha experimentat amb l’aplicació de les noves tecnologies en la docència, ja que la plataforma conjumina no sols material en línia, sinó també vídeos que s’han produït ex profeso i una plataforma educativa que permet la interacció entre l’alumnat amb grups docents. «Cal tenir en compte que en aquestes modalitats els cursos són massius perquè estem parlant de centenars d’alumnes», ha afegit.

Per últim, cal destacar que aquests cursos amb què s’inaugura la nova plataforma responen a una convocatòria oberta que es va fer entre el professorat de la Universitat. L’objectiu és continuar incrementant l’oferta amb noves propostes educatives.