El Rotary Club de Castelló atorga una beca a una estudiant siriana per a cursar el Màster de la Pau de l’UJI

17/01/2014 | SCP

• Shaza Masri master-pau becarotario

Masri va estudiar Filologia Anglesa en la Universitat de Damasc i té experiència professional en l'àrea de resolució de conflictes. | FOTO: VOX UJI

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i el president del Rotary Club de Castelló, Vicente Cuevas, van signar el passat mes de juliol un conveni amb l'objecte de col·laborar en el finançament d'una beca de matrícula en el Màster Universitari en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament de l’UJI per al curs 2013/2014, per a un estudiant procedent d'un país estructuralment empobrit i/o en conflicte. Fruit d'aquest conveni i després d'una convocatòria pública en la qual van participar vuit candidats procedents de Pakistan, Argentina, Sudan, Kenya, Síria, Mèxic, Tanzània i Nigèria, la persona que ha resultat beneficiària de la beca és Shaza Masri, originària de Síria. La beca té una dotació de 2.520 euros, que correspon a la matrícula de l'esmentat màster per al present any acadèmic.

Esforços com aquest demostren la vocació solidària del Rotary Club de Castelló i del Màster de la Pau i el seu compromís per poder seguir oferint beques d'estudi a estudiants procedents de països empobrits, fins i tot en aquests moments de dificultats econòmiques. Des del Màster Universitari en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament s'ha volgut mostrar el seu profund agraïment al Rotary Club de Castelló per aquest suport, que permetrà promoure la docència, la recerca i la construcció de cultures de pau al voltant del món.

La beca atorgada a Shaza Masri és particularment important a causa del període conflictiu que viu Síria des d'inicis de 2011; amb aquest suport l'estudiant podrà obtenir importants eines teòriques i al seu retorn a Síria podria convertir-se en un agent de transformació social per al seu país. Masri va estudiar Filologia Anglesa en la Universitat de Damasc i té experiència professional en l'àrea de resolució de conflictes. Des d'octubre d'enguany estudia el Màster de la Pau, on comparteix aula amb 36 estudiants procedents de 21 països diferents i de moment ha cursat tres matèries corresponents al semestre de Pau i Cultura.