La Fundació per a l'Eficiència Energètica f2e i la Càtedra BP destaquen la importància de conduir d'una forma eficient Els quatre millors conductors formaran part de l’Equip f2e-UJI

10/12/2013 | SCP

• Conferència conducció eficient  conduccio-eficient conduccioeficient

A la jornada van assistir més de 150 alumnes. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Fundació per a l'Eficiència Energètica (f2e) i la Càtedra BP d'Estalvi i Eficiència Energètica de l’UJI aposten per la conducció eficient com a mesura d'estalvi energètic. Aquesta ha sigut una de les principals conclusions de la conferència sobre conducció segura i eficient celebrada el 4 de desembre a l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals de la Universitat Jaume I, a la qual van assistir més de 150 alumnes.

En la seua intervenció, José Luis Gandia, gerent de f2e, va destacar la importància de promoure l'estalvi i l'eficiència energètica en tots els camps. «En aquesta ocasió, hem volgut destacar importància de conscienciar sobre l'eficiència energètica i l'estalvi energètic, fins a un 15%, que podem aconseguir amb una bona conducció dels nostres vehicles», va apuntar.

En la conferència van participar l'Associació Provincial d'Autoescoles de Castelló (APACS) i l'Escola de Conducció Maralba Circuit Experience. Des d’APACS, Raúl Ribes, tècnic en seguretat vial, va explicar als assistents com es pot conduir de forma més eficient per a augmentar al màxim el rendiment del vehicle, i va exposar aspectes que cal tenir en compte en la selecció del tipus de vehicle (dièsel o gasolina) segons les necessitats de l'usuari.

Per la seua banda, el gerent de Maralba Circuit Experience, Miguel Ángel Casado, va recalcar la importància de conduir d'una forma eficient però segura posant l'accent en temes com ara la posició en la conducció, l'educació visual, el maneig del volant o la importància de tenir una adequada pressió en els pneumàtics.

Entre tots els assistents a la jornada, es van sortejar 20 cursos de conducció eficient amb l'afegit que, entre els guanyadors, els quatre millors conductors passaran a formar part de l’Equip f2e-UJI, que participarà en la competició EcoSeries 2014, que és un campionat basat en la conducció eficient, l'estalvi energètic i les energies alternatives.

La Fundació per a l'Eficiència Energètica de la Comunitat Valenciana, de la qual són patrons BP, l'Ajuntament de Castelló i la Universitat Jaume I, té com a objecte impulsar l'actuació en el camp de l'eficiència energètica a través de la formació, conscienciació social, suport al desenvolupament d'iniciatives empresarials i promoció de projectes d'innovació. Situada a Castelló, f2e conjumina així esforços de l'àmbit privat, públic i acadèmic.