L’UJI signa un conveni amb la Universitat de Llengües Estrangeres Shaoxing Yuexiu per a facilitar la incorporació de l’estudiantat xinès que estudie espanyol als graus oficials

24/11/2013 | SCP

• Conveni Xina visita-xina conveni-xina

Miguel Ángel Moliner es va desplaçar fins a Shaoxing, a la província de Zhejiang,per a la signatura del conveni. | FOTO: VOX UJI

La Universitat Jaume I de Castelló ha signat un conveni de col·laboració amb la Universitat de Llengües Estrangeres Shaoxing Yuexiu  amb l'objectiu de facilitar la incorporació de l’estudiantat xinès que estudie espanyol als graus oficials de l’UJI. El vicerector de Planificació Estratègica, Qualitat i Comunicació, Miguel Ángel Moliner, es va desplaçar fins a Shaoxing, a la província de Zhejiang, on va signar el conveni amb Shan Shengjiang, vicerector de la universitat xinesa.

Aquest curs acadèmic 2013/2014 ha començat a cursar-se l'especialitat d'espanyol en aquesta universitat de l'est de la Xina, i l'itinerari exigeix que es cursen tres anys intensius en castellà. El vicerector de l’UJI va realitzar una presentació de la universitat pública de Castelló als 27 alumnes matriculats, els quals van mostrar molt d'interès pel centre. També s'ha acordat realitzar un curs d'estiu de dues setmanes de durada al juliol de 2014, que permetrà a una quinzena d'aquests alumnes conèixer amb major profunditat la Universitat, la província i la nostra cultura.

El conveni s'emmarca en l'estratègia d'internacionalització iniciada el curs passat, quan una missió de l’UJI va visitar diverses universitats i agents educatius xinesos. Des de llavors s'han signat dos convenis amb dues universitats i un contracte amb un agent educatiu que representa en exclusivitat més de 30 universitats del gegant asiàtic. Recentment, a principis de novembre, l’UJI va participar en la Fira Educativa de Pequín, on Espanya era el país convidat pel 40 aniversari de l'establiment de les relacions diplomàtiques entre els dos països. Shaoxing és una ciutat de poc més de 4,5 milions d'habitants situada a la zona més rica de la Xina, on es concentra el clúster tèxtil del gegant asiàtic.