L’UJI publica un manual perquè els docents treballen la resiliència a les aules

08/11/2013 | SCP

• Llibre resiliència llibre-resiliencia resiliencia

La llibreria Plácido Gómez de Castelló va acollir la presentació de la publicació. | FOTO: ÀLEX PÉREZ

La llibreria Plácido Gómez de Castelló va acollir el passat 31 d’octubre la presentació del llibre La resiliencia y el duelo en contextos educativos, obra de Rosa Mateu, del Departament d’Educació de la Universitat Jaume I; Raquel Flores, del Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia; Mónica García, tècnica de l’Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat, i José Manuel Gil, director de la Unitat de Suport Educatiu.

En el manual, que forma part de la col·lecció «Cooperació i Solidaritat» de Publicacions de la Universitat Jaume I, s'aborda el concepte de resiliència, els models teòrics que sustenten aquest procés i els perfils de resiliència amb l’objectiu de dotar d’eines i recursos els docents perquè puguen treballar la resiliència a les aules.

«Es va realitzar un estudi inicial per a analitzar si els docents consideraven que tenien recursos suficients per a poder treballar diferents tipus de situacions adverses a l’aula i els resultats van posar en relleu que no tenien suficient preparació i que necessitaven recursos. Per aquest motiu, des de l’Observatori Psicosocial de Recursos en Situacions de Desastre (OPSIDE) vam intentar donar resposta a aquestes necessitats amb la creació d’aquest manual», va assenyalar Rosa Mateu, una de les autores de la publicació.

Així mateix, Mateu va explicar que la resiliència no la genera únicament la persona, sinó que és necessari un cert ambient per a poder adquirir aquestes capacitats. En aquest sentit, va destacar que les escoles, i especialment el personal docent amb el seu suport, tenen un paper fonamental a l’hora que els xiquets i les xiquetes creen fortaleses davant alguna situació traumàtica.