El TSJ exonera l’UJI de pagar 5 milions per les obres d'Humanes

14/01/2014 | SCP

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha fallat a favor de la Universitat Jaume I i l’exonera d’haver de pagar al voltant de cinc milions d’euros a Ferrovial Agroman per unes diferències econòmiques en les obres de la nova Facultat de Ciències Humanes i Socials adjudicades a la constructora en 2001.

Aquesta sentència tanca un procés iniciat en 2005 quan Ferrovial va interposar un recurs contenciós-administratiu reclamant el dret a rebre la quantia que resultara de la correcta medició de l’obra i la fixació de preus contradictoris de conformitat amb l’obra realment executada més els interessos legals.  El Jutjat del Contenciós Administratiu nº 1 de Castelló va dictar sentència el 30 de juny de 2010 estimant el recurs de Ferrovial i obligant a l’UJI a pagar al voltant de cinc milions d’euros a l’empresa basant-se en la prova pericial. No obstant, la Universitat va presentar recurs d’apel·lació al·legant que la sentència incorria en una incongruència al reconèixer major quantitat que la reclamada pel demandant i una incorrecta valoració de la prova pericial. Ara el TSJCV estima que l’UJI té la raó i nega la fiabilitat del dictamen pericial en el que aprecia irregularitats.