L’UJI presenta «Preocupa’t for all: igualdad de oportunidades para universitari@s UJI»

28/10/2013 | SCP

• Preocupa't for all preocupat preocupat

Maribel Beas, responsable de l'OIPEP, i José Manuel Gil, director de la Unitat de Suport Educatiu, en la presentació del programa. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Universitat Jaume I, a través del Vicerectorat d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, ha posat en marxa el programa «Preocupa’t for all: igualdad de oportunidades para universitari@s UJI» dirigit a estudiantat i titulades i titulats universitaris de l’UJI que requerisquen prestacions educatives especials.

L’objectiu del programa és millorar l’ocupabilitat i fomentar l’emprenedoria entre les persones amb discapacitat o necessitats educatives especials, tant estudiants com titulades/graduades universitàries. Per aquest motiu, es treballarà conjuntament des de l’Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques i la Unitat de Suport Educatiu de l’UJI.

El programa, que està cofinançat per la Fundació Universia i amb el qual col·labora la Càtedra INCREA d’Innovació, Creativitat i Aprenentatge, s’estendrà fins al mes de juny de 2014 i es desenvoluparà en cinc fases que permetran realitzar un diagnòstic de la situació de l’alumnat de l’UJI i les seues necessitats específiques; recopilar i actualitzar els recursos disponibles relacionats amb la discapacitat i empreses amb disponibilitat d’acollida i formar en competències. Així, des de la Universitat es realitzaran tallers per a la formació en competències per a l’ocupació, en funció de les necessitats de les persones participants (currículum i carta, entrevista, recerca d’ocupació, orientació individualitzada, sectors i ocupacions dels universitaris, xarxes socials per a la inserció, competències digitals per a l’ocupabilitat, pràctiques internacionals…), així com en competències per a l’autoocupació.

En una quarta fase el programa se centrarà en accions per a treballar en la realització de pràctiques nacionals i internacionals, assessorament laboral o desenvolupament de negoci. I per últim, es conclourà amb l’avaluació de resultats i valoració del projecte. En aquesta última etapa es mostraran els indicadors i resultats de satisfacció de les persones participants i agents, un estudi de competències i necessitats de participants, així com el percentatge d’alumnat universitari incorporat en el mercat laboral o en via de desenvolupar el seu pla de negoci.