Gutiérrez: «Espanya no és competitiva perquè hi falta cultura emprenedora»

29/10/2013 | SCP

Federico Gutiérrez-Solana, director del Centre Internacional Santander Emprendimiento (CISE), ha oferit la conferència «Emprenedoria i universitat: oportunitat i necessitat» en el marc de la reunió que va mantenir el Consell Assessor de la Càtedra d'Innovació, Creativitat i Aprenentatge (INCREA), presidit pel rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent. Gutiérrez-Solana ha iniciat la seua intervenció afirmant que «en aquests moments, l’emprenedoria no és una oportunitat, sinó una necessitat social» i ha indicat que la Universitat té l'obligació de fomentar l’emprenedoria.

El director del CISE ha explicat que, per a ser lliure, una societat ha de ser competitiva davant les altres i ha recordat que la clau de la competitivitat és la capacitat de ser innovadors, d'oferir productes, serveis i activitats que sorprenguen. Gutiérrez-Solana ha indicat que la societat espanyola no és competitiva perquè té un dèficit important en innovació i ha alertat que «aquesta situació no s'està revertint, sinó que cada vegada estem més lluny de la mitjana europea».

El ponent ha aprofundit en les causes d'aquesta falta de competitivitat. Així, ha assegurat que aquesta no es deu a la falta de coneixement (ja que Espanya és la novena potència del món en producció científica mundial malgrat tenir uns nivells d'inversió en R+d+i dels més baixos) ni de capacitat creativa, sinó a la manca d'una cultura emprenedora i innovadora, provocada, entre altres aspectes, per una insuficient inversió en coneixement i una inversió en R+d+i mal distribuïda, ja que hi ha una correlació total entre competitivitat i inversió en recerca i desenvolupament.

Per aquest motiu, Gutiérrez-Solana ha afirmat que «és imprescindible millorar aquesta falta de cultura emprenedora i innovadora, tant de la societat com de les persones, i això ha de fer-se entre tots: universitats, administració i empreses». En aquest sentit, i per a finalitzar la seua intervenció, ha explicat els detalls de l'experiència que està desenvolupant el Centre Internacional Santander Emprendimiento (CISE) en àmbits com ara la recerca, la transferència de coneixement i la formació en l’emprenedoria.

Fotografies de l’acte: https://www.uji.es/noticies/foto/num&id_a=34304762

Vídeo de l’acte: http://www.svideo.uji.es/peli.php?codi=1225&lg=